Opmåling af vinduer

Hej LDS'er biggrin

Skal igang med at skifte vinduer og døre i hele hytten - formentlig til Velfac eller Rationel. Ved dog ikke hvilke af de to mærker som er bedst/billigst - men det må det lokale byggemarkede jo kunne rådgive om.

Men nu til mine spørgsmål:

Hvordan tager jeg det korrekte mål til de nye vinduer :? ???

- Skal jeg måle de nuværende vinduer og benytte målene på disse ???
- Skal jeg istedet måle mur-hullet som ikke er helt lige overalt ???
- Hvor meget plads skal jeg beregne til fugen rund om vinduet ???
- De nuværende vinduer er foroven monteret helt tæt til en limtræs overligger (rem) - dvs. uden synlig fuge. Skal de nye vinduer også monteres på denne måde - eller skal der være plads til en fuge ???
- I stuen består vinduerne af tre separate sammensatte vinduer - hvordan forholder jeg mig her med hensyn til måltagning/bestilling ???
- Eventuelle faldgrubber ???

På forhånd tak for eventuelle svar
:arrow: Peter Panik

PS:
Lige et tillægs-spørgsmål som kommer af en intern diskussion på jobbet.

Kan det betale sig at montere vinduerne selv eller er tømmermesteren så billig, at det bedre kan svare sig at lade ham ordne det :wink: ???

--->> Dårligt håndværk er som at pisse i bukserne - en kortvarig fornøjelse <<--- confused --->> Det samme er billigt værktøj <<--- rolleyes
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
om det kan betale sig at gøre det selv afhænger vel af, hvad din fritid koster.

I mit tilfælde sparede jeg så meget, og var så hurtig selv, at jeg sparede 500 kr. pr. time - skattefrit. Det er min fritid ikke værd. Men så igen. Jeg er jyde (af fødsel)

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Når det drejer sig om vinduer / døre til et helt hus, så ville jeg få vinduesfirmaet ud at måle op, så bærer de ansvaret. Har set rigtig mange eksempler på forkert opmåling.

Om du selv skal montere dem, afhænger helt af dine Lav-Det-Selv evner biggrin

Det er ikke decideret svært, så kender du de små fiduser, så kan det godt lade sig gøre selv.

Mvh. Thomas

Mvh. Thomas
www.VinduesMarkedet.dk kan du både finde gode råd om opmåling og montering OG lave en lynhurtig prissammenligning mellem alle de forskellige produkter som de sælger. Og de sælger også VELFAC vinduer med fuld 10 års garanti til private Gør-Det-Selv folk, ovenikøbet cirka 5-7% billigere end i VELFAC's officielle prislister.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
www.VinduesMarkedet.dk kan du både finde gode råd om opmåling og montering OG lave en lynhurtig prissammenligning mellem alle de forskellige produkter som de sælger. Og de sælger også VELFAC vinduer med fuld 10 års garanti til private Gør-Det-Selv folk, ovenikøbet cirka 5-7% billigere end i VELFAC's officielle prislister.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis