Pudset loft

Vi har i vores nye hus gammleldaws pudsede lofter som trænger til lidt renovering de er lidt revnede og og skaller lidt . Er der nogle der har nogle fif til hvordan man griber det an ?


Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjah....det ville hjælpe med et par billeder - og ved du hvad loftet er behandlet med? (kalk, maling?)

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Hej,

-Tja, har stået overfor lignende projekt-

Skrabte alle afskallinger ned.
Sandspartlede alle smårevner.
Fuldspartlede hele loftet.
Opsatte forgrundet glasfilt, malede med 100% dødmat kvalitets-loftmaling.
Resultat; -Et rigtig flot loft- Tidskrævende som bar' pokker, men jeg glæder mig, endnu den dag, over at jeg ofrede den ekstra tid med loftet.

Jeg er "måske" nok den eneste som kigger på loftet, Det er beviseligt, ikke et sted folk normalt går og kigger.
-Fik engang til opgave at beskrive hvilke loftsbeklædninger, farver, stuk m.v. som befandt sig hos forskellige venner og bekendte
-steder som jeg har været 100-vis af gange. men ak ramte kun plet i ca. 30% af tilfældene-

Så det er måske ikke her alle sejl skal sættes til.
(Men man har nu så god en samvittighed, når man ved at tingene er lavet efter alle kunstens regler)

Vh. retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har været igennem samme projekt som Retro - i stueetagen valgte vi at spartle let og male (et kikset forsøg på at bevare en 60 år gammel villas sjæl). Ovenpå spartlede vi og satte filt op, hvilket har givet et flot, "nyt pudset" loft, som holder.

Det siger sig selv, at stueetagen skal jeg lave om engang ved lejlighed ;-)

Vær opmærksom på, om lofterne er behandlet med Limmaling - dette skal fjernes, idet væreevnen er så ringe, at maling falder ned!

Mvh.

Jan R.
Det lyder jo som et lille let gør det selv weekend pussenusse job.. smile
Filten der sættes op er det for at modvirke nye revner ?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Præcis!

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej,

Ja du har selv givet noget af svaret.
Da jeg fik vejledningen, til renoveringsopgaven - Er absolut ikke ekspert -
Fik jeg oplyst at filten skulle give en flot ensartet overflade.
elemineringen af det bagfra-kommende revner m.v. var en sidegevinst.

Men alt andet lige, det er et flot resultat - Med filt-
Har også som JanR "snydt" i et enkelt rum, -Glemt filten-
Her er strukturforskelle i den færdige maling.
Men det er sikkert kun mig som ser det :wink: Men tro mig det bliver lavet færdig. -Engang- biggrin -Når jeg får tid-

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Har i erfaringer med fin/grov filt?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Hej Klaus,

-Grov/fin filt- Har udelukkende erfaring med den fine af slagsen. biggrin
Det er vel et spørgsmål om temperament og loftsstruktur.

Den eneste erfaring jeg som LDS'er kan komme med, er at den forgrundede filt er de ekstra penge værd.
Har prøvet at købe en rå 2. sortering :twisted: der hvor de sparer på bogstaverne.
- Så kan man købe loftsmaling i tromler på 208 liter- og alligevel bliver man aldrig færdig. biggrin

Vh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

I får mange tak for hjælpen ...

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

det kan ikke betale sig at købe grundet filt, det er svæere at arbejde med, og man skal aligevel bruge vævfylder inden man maler.
det er min erfaring
mvh rune
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også