Udskiftning af bilradio i Toyota Carina

Jeg har en gammel bilradio/båndafspiller af mærket tm1000 i en toyota carina. vi har købt en ny radio, men mekanikeren vil ikke skifte den. hvordan får jeg den gamle radio ud af bilen??
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Har kun prøvet på en '89 Corolla, men det er vist næsten ens.
På Corolla'en skal HELE fronten af instrumenterne af, hele vejen rundt om speedometer og varmeapparat m.m. Det er lidt et pillearbejde at finde alle skruer OG plastikclips. Pas på når du afmonterer at der ikke er noget der knækker, for så kommer det til at rasle senere. Selve radioen er monteret i 2 stk. vinkelbeslag, der er skruet fast i hhv. radioen og instrumentpanelet. Jeg monterede en ny Alpine radio i bilen, og satte alt tilbage på plads. Først til sidst kan radioens frontramme monteres.
Alt i alt en god formiddags arbejde og med god tålmodighed til rådighed :-)

Mvh.
Søren

Da jeg skiftede radioen i min corolla fra '87, skulle jeg bare tage to skruer ud i toppen af panelet der sidder foran radioen, og to skruer ud af askebægeret...

Desuden er ledningernes farver ikke de samme som standard bilradioer, så med mindre du har et adapter stik skal du også lave om på ledningsforbindelserne...Det er ikke ret svært

http://www.installdr.com/Harnesses/Toyota-Wiring.pdf

her er en vejledning til hvilke ledninger du skal sætte sammen, hvis ikke du får fat i en adapter
Citat fra Sandfeld

Jeg har en gammel bilradio/båndafspiller af mærket tm1000 i en toyota carina. vi har købt en ny radio, men mekanikeren vil ikke skifte den. hvordan får jeg den gamle radio ud af bilen??


Hvilken Carina er der tale om?

På Carina E hiver du hele midterpanelet ud - altså det som luftdyserne også sidder i. Den originale radio er garanteret monteret med skruer i siden, så den er umulig at få ud, uden at skulle gøre dette.

Jeg kan sgutte lige huske om der sidder nogle skruer og holder panelet, men jeg ved den sidder fast med clips, så det er bare at hive til, hvis du ikke kan finde nogle skruer.

Ledningsnettet på en Carina E bør i øvrigt passe lige i din nye radio.

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis