Varme i Golf II 1,6D fra 86.

Hej alle,

Jeg har et problem med min Golf II 1,6D fra 86. Der er simpelthen ikke noget varme i bilen.

Vi har prøvet at være henne og skifte varmeapperatet (indeni instrumentbrættet - et værre bøvl) Og da vi tog det gamle ud, kunne det godt tyde på at det havde været utæt for der var kølevæske på ydersiden af legemet.

Men vi har nu fået monteret et helt nyt, og når man sidder i bilen, kan man 'lugte' varmen, ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det. Men man kan ikke mærke det (det er kold luft, der kommer ud).

Desuden kan jeg på slangerne der fører ind til kabinen mærke at de er varme.

En kammerat sagde at det muligvis kunne være varmeregulator, eller sådan noget - jeg er ikke selv så meget inde i det med biler, og hvordan de fungere.

Med venlig hilsen
Søren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Cronejob.

Det er træls at kun kunne "lugte" varmen ! Har du kontroleret kablet der går fra varnedoseringshåndtaget på instrumentbrættet og ned til hanen ? Dengang i bøvlede med radiatoren kan det være knækket/hoppet af. Såvidt jeg husker sidder hanen på radiatoren men du må ikke hænge mig hvis "huskeboxen" svigter mig.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har selv samme problem med en Golf II, men tror det er fordi jeg efter udskiftning af varmeapperatet har fået et spjæld sat i klemme så jeg ikke kan regulere ordentligt. Bilen bliver kun varm efter at have stået i tomgang en længere periode, og ikke ved kørsel.
Kender udemærket "problemet" med at man kan lugte varmen, men i min gamle golf, kommer der så også varme ud, men det lugter kun i starten, hvis jeg har kørt uden tændt blæser.

Citat fra Cronjob

Hej alle,

Jeg har et problem med min Golf II 1,6D fra 86. Der er simpelthen ikke noget varme i bilen.

Vi har prøvet at være henne og skifte varmeapperatet (indeni instrumentbrættet - et værre bøvl) Og da vi tog det gamle ud, kunne det godt tyde på at det havde været utæt for der var kølevæske på ydersiden af legemet.

Men vi har nu fået monteret et helt nyt, og når man sidder i bilen, kan man 'lugte' varmen, ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det. Men man kan ikke mærke det (det er kold luft, der kommer ud).

Desuden kan jeg på slangerne der fører ind til kabinen mærke at de er varme.

En kammerat sagde at det muligvis kunne være varmeregulator, eller sådan noget - jeg er ikke selv så meget inde i det med biler, og hvordan de fungere.

Med venlig hilsen
Søren

Mvh. Jesper
har du luftet ud der kan være en luft lomme.

smile keine hexerei nur behändichkeitsmile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis