Golf2 1.6 disel blinkende advarselslampe ved kold motor.

I min gamle "traktor" sidder der en advarselslampe i temperaturmåleren. Den blinker konstant ved koldstart når temperaturen har været under ca. +7 grader. Når motoren er blevet lidt varm og den startes blinker den ikke, sært ikke. Har fået mange gode råd, bla. ekstra stelforbindelse mellem motor og karossen. Ny temperaturføler. Andet relæ (brugt) der skulle styre blinkeriet. Har prøvet at parelelforbinde et fuldt opladet 60 amp. batteri ved koldstart. HJÆLP den blinker stadig. Er der en behjælpelig sjæl med et par guldkorn. Sorry svaret er ikke "kør på værksted" da "traktoren" lider af mekaniker skræk ! Åh skidt, det er ejerens tegnebog.

M.v.h.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kig på www.golf2.dk under forum. Søg lidt rundt. Mener dit problem har været oppe et par gange. De er eksperter i den slags småproblemer.

Held og Lykke! 8)
Tak for dit svar og råd, Jakob. Har prøvet alle deres uden resultat. Sidste: Har undersøgt føleren i ekspangtionsbeholderen og føleren til bremsevæsken i morges ved 6 graders kulde. Der syntes ikke at være fejl på dem. Guldkorn modtages stadig !

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej

Jeg ved ikke lige med din motor, men på en 6 benet LT motor (den samme som din, bare med 2 cyl mere) indikere den blinkende lampe manglende vand. Og på LT'eren sidder der en føler bag på topstykket, som føler om der mangler vand i toppen.
Hej igen, igen.

biggrin Jeg har selv fundet en løsninng på problemet sammen med folkene i golf2.dk. Fandt ud af at problemet er overordenteligt velkendt blandt VW folket. Desværre var der ingen der kendte en kur. Men.............

"Fejlen" ligger i selve sensoren til vandstandsmåleren/elektronikken dertil. Føleren består i alt sin enkelthed i to metalpinde der sidder ned i expangtionsbeholderen. Disse 2 pinde er koblet til noget elektronik (blackbox) som måler modstanden i kølevandet. Er pindene ikke dækket af vand er modstanden selvsagt uendelig. Er der vand imellem er modstanden mindre alt efter hvor godt væsken leder. Der er 2 muligheder (teknisk forklaringer) hvori "fejlen kan ligge:

1. Måske leder (den/noget af den) frostvæske som man køber i dag ikke så godt, som det der fantes dengang systemet blev udviklet.

2. Eller også "skrider" triggepunktet i elektronikken på grund af ælde.

Det er egentelig også ligegyldigt. Kuren er simpel. Forøg arealet af pindene på følerne. Det kan i praksis gøres ved at skrælle plastikken af to kronmuffer og skrue dem på pindene. Husk de skal sidde forsvarligt fast så de ikke falder af !

Det var en venlig person i golf2.dk med nicket Nemesis der kom med en betragtning om manglende modstand. Da han i sommer, kørte med ren vand i køleren i sin VW blinkede advarselslampen også. Da han hældte frostvæske på stoppede det. Hans gæt var at modstanden var større i vand end i frostvæske. Under alle omstændigheder tusinde tak for ordene.

Det er alt herfra i denne omgang. Jeg chekker indlæget her den næste ugestid hvis nogen har spørgsmål eller eller kommentarer.

Mvh. Leif.



For at forklare hvad der er galt er det nødvendig at beskrive vandstandsmålerens virkemåde.

, men en flink person med nicket Nemesis kom med en betragtning om at han troede det hang sammen med at kølevæsken

Det viser sig at føleren til vandstanden "bare"

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ups. Ved ikke hvad der skete. Overse venligst teksten efter "Mvh. Leif.

PS. det var sikkert mig der har overset teksten da jeg sendte, undskyld.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej Leif.

Det er da ligemeget, vi laver vist alle lidt fejl - men tak for din tilbagemelding, skønt når nogen delagtiggør os i svaret.

Med venlig hilsen

Jørgen
Tak for roserne Jørgen.

Det er min klare opfattelse at starter man en "tråd" omkring et problem, ER det ens f......... plikt at melde tilbage med et resultat. På den måde har ALLE en mulighed for at blive "klogere".

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis