Lynkursus i at støbe fundament til lille haveskur

Jeg skal lave et mindre have og redskabsskur i min sommerhushave og jeg skal lave et fundament. Det skal støbes - jeg er træt af væltede og skæve skure. Er der nogen som kan give mig et lynkursus i hvordan man støber et fundament, når man aldrig har prøvet det før? Skuret skal være ca. 2,5 x 2,0 m. Enhver hjælp er en stor hjælp. :roll:

Hilsen Jeri rolleyes
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis skuret ikke er større - og du ikke vil rejse det i sten, så er et fundament totalt overkill.....

Sæt det på stolpefødder, som du enten køber monteret i en betonklods eller selv støber fast. Min carport på 35 m2 står på dem - og har overlevet de to sidste store storme ;-)

Det vigtige for stabiliteten i skuret er, at der er vindkryds i skelettet samt i tagkonstruktionen. Så går det aldrig nogen vegne!

Mvh.

Jan R.
Hej Jan
Du er bare en engel. Jeg er virkelig en novice udi skurbyggeri, så tak for din hjælp!

Mange hilsner
Jeanette




Citat fra Jan R.

Hvis skuret ikke er større - og du ikke vil rejse det i sten, så er et fundament totalt overkill.....

Sæt det på stolpefødder, som du enten køber monteret i en betonklods eller selv støber fast. Min carport på 35 m2 står på dem - og har overlevet de to sidste store storme ;-)

Det vigtige for stabiliteten i skuret er, at der er vindkryds i skelettet samt i tagkonstruktionen. Så går det aldrig nogen vegne!

Hilsen Jeri rolleyes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis