Er dette en bærende væg?

Hej alle

Jeg har netop skrevet under på en købsaftale til min nye lejlighed, der er dog en del der skal gøres ved denne før jeg er helt tilfreds med den.

Blandt andet er planen at jeg vil lave nyt køkken, (det gamle er fra 60'erne) her vil jeg gerne fjerne en væg for at åbne køkkenet op og gøre det til en del af entre'en, jeg har vedlagt en plantegning hvor væggen der skal fjernes er markeret, og et par billeder af væggen.

Jeg vil dog gerne høre jeres bud på hvorvidt det er en bærende væg eller ej. Det skal siges at det er et hus fra 1962, og tagryggen ligger vandret med plantegningen, over midtervæggen, der er skråvægge på hhv nord og sydvendte vægge på plantegningen.

Jeg håber det er informationer nok, ellers siger i bare til.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden naturligvis at kunne give nogen garatier, så er jeg ret sikker på at de IKKE er bærende.

Den bærende væg er højst sandsynligt midtervæggen.

Mvh. Thomas

Mvh. Thomas
Det er også den konklusion jeg selv kom til, det var en tåbelig måde at opføre en bærende væg i hvert fald.

Jeg vil dog lige hører tømreren hvad han synes når han engang kommer og laver vinduer. (jeg ved godt tømren ikke nødvendigvis ved noget om det, men han burde have mere erfaring indenfor området end mig selv.)
Er der andre der vil fortælle mig deres mening?

Jeg tror næppe selv den er bærende grundet placeringen, og tykkelsen af væggen. Men jeg vil meget gerne høre fra nogen der har lidt mere viden end mig i den sag.
Tjah?

Hvad er tykkelsen på væggen da? Er der forskel i lyden, når du banker på den i fht. bank på de vægge du mener, der er bærende? Hvordan ser støvet ud, hvis du borer i den contra, hvis du borer i en bærende væg?

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis