Import af klassisk bil... Erfaringer ??

Hej med jer

Jeg overvejer lidt at købe en klassisk bil i england. Måske en MGB fra først i halvfjerserne sidst i tresserne, men en nyere kan også komme på tale eller et helt andet mærke...
Er der nogen der har erfaringer med import af disse fra england ?
Jeg tænker dels på afgiften ( har du et link, så hører jeg gerne ) dels på det praktiske omkring importen.

Kan jeg lovligt køe en brugt indregistreret bil i england, køre rundt i den en uge eller to og så tage dem med hjem ?

Det kunne jo være lokkende med en indkøbstur.... Naturligvis med risikoen på at der ikke er lige den bil man gerne vil have, når man kommer til forhandleren..

Men en mulighed er vel at kontakte nogle seriøse forhandlere og får billeder samt beskrivelse malet. ( har du links ? )
Hvad med at købe privat, fx gennem ebay ? Jeg tænker her på at overtage nøglerne og køre en lille rundtur inden det går mod færgen, enten over kanalen eller mod Esbjerg..

Hører gerne om dine erfaringer. ;-)

MVH Njord
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med hensyn til afgiften er der jo Skat's hjemmeside, hvor der er listet op for de forskellige bilmodeller. Folk med forstand på den slags mener dog at det ikke rigtig holder, men så har du dog et fingerpeg.

Med hensyn til alt det praktiske tænker jeg på om der ikke findes et MG forum. Selv færdes jeg en del på VWnettet.dk og der er altid en eller flere der ved besked. MG er jo populær, så mon ikke det findes.

Men held og lykke med jagten. 8)
Hej Njord
Jeg vil også foreslå at kontakte nogle der har en MG i forvejen - det er som regel folk der er stolte af deres biler og gerne deler ud af deres erfaringer.

Faldt lige over http://www.mgcc.dk/ - 16 flotte biler til salg på deres hjemmeside.

Tanken om at finde lige præcis DEN gamle sportsvogn i en lade i Wales er jo tillokkende, men jeg tror de fleste lader er ved at være tømte. Det vil sikkert være nemmere og billigere at købe en bil på danske plader eller evt købe uden afgift gennem en mellemmand der har kontakterne.

Køb under alle omstændigheder noget der er samlet og kan køre - helst med original motor da den ellers kan være svær at få gennem toldsyn i Danmark.

mvh
Raun
Hej Njord.

Ja, og husk lige at du får en højrestyret ved at købe i England. Ellers skal du nok kigge i USA. Der er en del, der har specialiseret sig i import af unikke biler, og jeg tror også jeg ville foretrække at få hjælp fra en sådan.
Men er det en veteran er der vel ikke afgift på, og er den fra England skal du heller ikke tænke på moms (EU).

God jagt.

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej Njord

Finder du en bil i USA, er det yderst nemt af få den til DK, samt ordnet alle told dokumenter.

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere oplysninger.

Mvh / Br

Peter Sorensen

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Hej Njord,

har du overvejet at kigge den anden vej - Sverige???
Nu er jeg mere til "rigtige" biler (VW type 1), som de har et væld af derovre. Ofte i meget god rust-stand, idet saltning først har holdt sit indtog relativt sent (er bilerne så billige derovre, at specialbiler ofte kun har været sommerbiler).

Kig på www.blocket.se

Mvh.

Jan R.
du skal kun vælge en engelsk bil vist du er go til mekanisk arbejde - de kræver mere justering og vedligehold end mange andre klassike biler, er det fordi du vil ha en lille rap cabriolet - der kører godt med minimum vedligehold , og som er billig i reservedele er en ældre mercedes nok en bedre løsning - og de er meget billigere end du tror - især i sverige og norge, ved import uden for EU skal der betales moms også - den er dog kun på 5% på veteranbiler..

søg på www.blocket.se der er mange billige biler - det er dog ikke alle svenskere der vil exportere deres biler..

Jeg kører selv i en gammel vw hippiecontainer , men de er dyre efterhånden også i sverige...
Gamle huse og gamle biler hører også sammen for mit vedkommende!
Jeg købte sidste år en Austin Healey Sprite årg 69. Jeg fandt den på Bilbasen. Den var importeret fra Californien af en MG mand fra Odder. Bilen var præcis hvad jeg havde ledt efter: Patineret, men 100% original, og UDEN rust. Jeg fik den hjem, tog motor og gearkasse ud. En mekaniker skiftede toppakning, ventilstyr, stempelringe og kobling.
Så blev den synet, og vurderet ved Told og Skat for bestemmelse af afgift.
Siden har den kørt perfekt.
Og jo - det er en fornøjelse bare at TÆNKE på hvad man har i garagen!

klassikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også