Nye regler for isolering pr. 1/4

Hvordan er det med de nye regler?

Vi har købt et gammelt hus og regner med at skulle lave lidt om på kviste, evt. tilføje kviste eller tagvinduer i forbindelse med at vi skifter tag. Vi vil lave en stor tagtarrasse, da vi derfra vil have en fin udsigt. Vi har bare ikke fundet ud af hvordan det skal være og hvordan den kommer til at hænge sammen med huset, og det bliver da også først næste år eller næste igen.

Men hvad nu med de nye regler ?
Bliver vi nu nød til at indsende en byggeansøgning inden 1/4, for ikke at ryge ind under de nye regler?
Hvad er minimumskravene til en sådan ansøgning?
Betyder de nye regler at hele huset, skal leve op til de nye krav?
Eller er det kun det rum, man laver om i?
Eller er det kun den del af rummet man laver om i?
Findes der bagatelgrænser?
Hvor lang tid gælder en byggetilladelse?

mvh Hans
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil muligvis kunne finde svar på nogen af spørgsmålene i denne brochure fra Isover http://www.isover.dk/graphics/ISOVER_DK/Om_Isover/Kontakta_oss/Brochurer/Nyt_tillaeg_til_BR.pdf

Om du vil kunne at få en ansøgning om byggetilladelse afsted inden 1/4 ved jeg ikke, men når du alligevel er igang med den helt store tur...er det så ikke smart at lave det efter de nye regler??

Det vil helt sikkert have indflydelse på en senere vurdering/salg af ejendommen.
Hvis det skal undgå de nye regler, så skal der søges inden 1/4.
En byggetilladelse er gældende til igangsættelse af byggeriet indenfor 1 år fra dato på tilladelse.
Kravene til en byggeansøgning kan ses i BR-S 98, i kap. 1.
Såvidt jeg har forstået på min fader (tømrermester), så er det sådan, at hvis mere end 25% af klimaskærmen berøres, så skal hele huset leve op til de nye krav.
Det skulle efter sigende blive så besværligt, at man nok skal til at passe vældig meget på, hvis man er selvbygger, endog så besværligt, at min fader overvejer situationen ganske kraftigt, mht. det arbejde han tager ind.

Mvh. Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis