Nyt tagpap

Jeg har lige købt et hus med builduptag, og tagpapet er ikke så godt mere(fra 1969), så er der nogen der kender en god taglægger ?

NB
Jeg har fået et mundlig overslag på 60.000,-kr incl. mons fra tagdoktoren.

på forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste du kan gøre er at spørge andre med build-up tage i dit område.
Gør så ikke fejlen som jeg gjorde, for jeg havde 2 fyre til at lave min carport, og det var meget tilfredsstillende så jeg fik tlf.nummeret til dem, og bestilte så nogle år efter så hele huset kunne få et ny lag.

Den ene af dem kom med en helt anden person, og nu havde de end ikke en brandslukker med på taget, som de gik meget op i første gang, og de var begge meget enige om, at bodegaen var sjovere end huset.

Det endte med, at vi måtte betale del penge til en tredje som altid leverer perfekt arbejde, men som derfor aldrig har tid, for at få lavet det rigtigt - og så bliver det dyrt.

Jeg går mere efter personerne end efter firmaerne.

Så når nogen spørger om jeg f.eks. kender en god bank, så kan den ene ikke fremhæves fremfor den anden, men den person man er blevet godt betjent af kan fremhæves eller det modsatte, det er personen der er afgørende.

Ellers skal man kun kigge på, om man kan få lavet det om via forsikringsdækning fra firmaet, og så have alt bøvlet og besværet med det.

Dog må man formode, at et firma der har bestået i mange år med dette som speciale har overlevet på grund af godt arbejde, og at mester altså har forstået at få de gode folk knyttet til firmaet.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Som ex-tagdækker kan jeg ikke hjælpe dig med andet end at du bør være meget opmærksom på hvad der skal laves på dit tag.
Det er fra ´69, siger du. Det betyder at det så er helt fladt endnu. Der skal ved renovering lægges kiler å taget. Faldet hen til afløbet. Nå, jeg skal ikke gå dybere ind i arbejdet.

Vælger du at få lavet taget uden regning skal du bare vide at det skal kiles op. Det er ikke nok bare at lægge nyt pap på det gamle, det er noget klamp.

Jeg var i Villadsen og Nordisk tagentreprice.
Villadsen hedder i dag ICOPAL, de koster kassen da der er mange funktionærer at fodre. Nordisk havde 2 direktører, 1 kontormus. Vi fik en god hyre og tagdækkerne var glade for at være dér. Er folket glade laver de et godt stykke arbejde. Men der er jo så mange små firmaer, jeg ved ikke hvad du skal vælge. Spørg til garanti og få alt på skrift.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej MUFI

Det der med kiler... Taglæggeren fra tagdoktoren siger at det ikke holder, da taget arbejder så meget, at papet ikke kan holde til det, men er det rigtigt ? og er der et sted hvor jeg kan se hvordan man bygge sådan et tag op(med kiler) ?

Jeg forstår ikke helt problemet med fladt tag.

Vores er fra 1972 og blev utæt på grund af min manglende vedligeholdelse blush vel 25 år efter. Ellers har det ikke givet problemer. Nu er det lavet igen, og jeg har det helt fint med.

Nye industribyggerier, lufthavne osv. bliver også lavet med fladt tag, så er det ikke kun på grund af manglende vedligeholdelse at problemet er opstået?

Vores naboer med vinkeltag fra samme overgang skifter eternit, renser tag, understryger tegl osv. så de har da samme vedligeholdelsesproblem.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Du skal bygge op med kiler. Det er så vidt jeg ved en lov der kræver den slags.
At papet ikke skulle holde finder jeg underligt.
Lave4r man taget af godt tagpap og efter de foreskrifter der findes skulle der ikke kunne ske noget.

Måske denne "tagdocter" selv skulle opsøge en læge...... tongue

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis