sammankobling af storker/fastbrændselsfyr og oliefyr

Hej

Har netop købt andet hus. Der er et ny oliefyr og kedel i et udhus med trykekspansion. Fremløb og retur løber så ind i et 1,5 plans hus. Det jeg ønsker er at lade oliefyrsinstalationen stå som back up og så koble det sammen med et nyt stokerfyr. Det skal være af den type hvor man samtidig kan supplere med brænde som så tændes at flammen fra stokeren. Mig bekendt findes den slags kun i en form hvor de er godkendt til åben ekspansion (og ikke trykekspansion).
Min plan er så at montere en varmeveksler på returrøret fra huset og så koble stokeren på denne med en lille åben ekspansion og selvfølgelig en cirkulationspumpe.
Hvad siger I til den sammenkobling? hvad skal størrelsen på ekspansionsbeholderen være? Hvorhøjt over kedlen skal den monteres? Andre gode forslag?

mvh Anders Kruse
Hej Har netop købt andet hus. Der er et ny... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hans123456789
Jeg er selv ved at sælge et fyr, som jeg har købt af en der har lavet 15 af slagsen. Det kører fint med træpiller, men kan ikke køre med andet derfor sælger jeg mit, det eneste minus er nok at hvis der går noget i stykker er man så helt sikker på at man kan få det lavet?

Mvh Gert

Mvh Gert
Kommende Benekov L25 ejer
Hej Gert..
Køber du dit fyr ved Liagro?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Hej Klaus
Ja det gør jeg, valget stod mellem Reka og Benekov, den gode omtale af både stoker og forhandler på www.pilleklubben.dk og selvfølgelig pengepungen ja så blev det til en Benekov L25 fra Liagro

Mvh Gert
Kommende Benekov L25 ejer
Hej Klaus
Og tillykke med den lille ny smile

Mvh Gert
Kommende Benekov L25 ejer
Tak ... Det er jo en helt ny verden med en sådan størrelse i huset .. Har kun godt at sige om Liagro og Benekov.. Håber du bliver så tilfreds.

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis