Trådløst netværk

Hej

Jeg kan ikke finde ud af om disse to kan arbejde sammen i mit trådløse netværk.
Er der nogen som kender dem?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150543
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150545

Michael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De kører begge samme standarder, og er fra samme fabrikant - så mon dog ikke!
(Standarderne er: IEEE 802.11b som er 11 mbit og IEEE 802.11g som er 54 mbit, hvor altid er højeste fællesnævner som gælder). Går det helt galt, har du jo returret. :shock:

Gerhard

(Kører selv med en netgear router og et trust kort - no problemos)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Du kan vist være helt sikker på at de virker sammen. Bemærk at der findes en pakkeløsning fra D-Link bestående af samme router og en trådløs modtager til USB-porten (så slipper du for at skille computeren ad). Koster vist 599 kr. i Computercity.

Hvad skal du bruge det til? Kun som trådløst netværk eller også som router til internetforbindelsen? Jeg købte samme router til noget familie. Der var ingen problemer med at få det trådløse til at køre (tog 10 minutter), men det var ikke nemt at få den til at køre sammen med TDC Webspeed, som router (så flere computere kan komme på nettet). Brugte timer på det og endte med at bytte den til en Linksys, der kostede 300 kr. mere, men den virkede til gengæld med det samme.

Personligt har jeg også D-Link som jeg bruger sammen med min Cybercity forbindelse- Har aldrig haft problemer med D-Link produkter, som er ret solide.

Mvh. AllanE
Med hensyn til webspeed så dengang jeg havde det så kunne jeg kun have en computer på ad gangen hvis jeg skiftede imellem min bærbare og min stationære så skulle jeg ind over noget der ligner en registrring hos tdc ,der står vistnok også at webspeed er kun til en computer.
Netkortets ip bliver logget når du laver en forbindelse til webspeed g er det ikke det der er registrerethos TDC så kan man ikke komme på nettet.
Sådan var det ihvertfald for et par år tilbage.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
Med hensyn til webspeed så dengang jeg havde det så kunne jeg kun have en computer på ad gangen hvis jeg skiftede imellem min bærbare og min stationære så skulle jeg ind over noget der ligner en registrring hos tdc ,der står vistnok også at webspeed er kun til en computer.
Netkortets ip bliver logget når du laver en forbindelse til webspeed g er det ikke det der er registrerethos TDC så kan man ikke komme på nettet.
Sådan var det ihvertfald for et par år tilbage.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
Havde samme problem dengang, men i dag kan man godt anvende en router, som f.eks. Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G.

Det er rigtigt at Webspeed "låser" til den netkort-adresse (MAC-adresse) man bruger første gang man logger på. Det er dog ikke noget problem, da man godt kan "genregistrere" til en ny MAC-adresse - i dette tilfælde routerens. Faktisk sker det automatisk, når man har installeret routeren. Når man forsøger at gå på nettet, bliver dirigeret ind på en TDC-side der spørger om ens kundenummer og registreringskode.

Det virker fint og så er der ingen grænser for hvor mange computere der kan komme på nettet.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis