DVD brænder

Jeg har købt og installeret en DVD brænder (NEC). PC synes at have accepteret den som DVD brænder i systemet, og jeg kan også fint spille DVD fra den og bit brænderprogram (NERO) synes også at erkende at det er en brænder, men når jeg forsøger at brænde noget laver programmet kun en "brænderfil" på PC den lægger ikke noget på DVD. I opsætningen ved valg af brænder kan jeg heller ikke indsætte det nye drev. Hvad nu?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde samme problem i tirsdags. Jeg afinstallerede Nero.
Og installerede det igen. Og så var det hele iorden.
Ja den kender jeg også, og din beskrivelse tyder på at du har sat drevet korrekt som master/slave. Da jeg rodede med problemet spurgte Nero om en installationsdisk og meget andet som jeg ikke havde. Jeg løste den ved at afinstallere Nero og hente et andet freeware program, nemlig Deepburn. Det kører helt uproblematisk.
Tak for hjælpen.
Geninstallation hjalp desværre ikke, så nu kører jeg med Deepburn.
Fik du en Nero med din DVD, eller brugte du en der var leveret med et andet drev?

Hvis du har en OEM version af Nero kan du komme ud for at den ikke virker sammen med andre drev end det den er købt med, i de tilfælde opretter Nero et virtuelt drev som den skriver til.

Det kan også være nødvendigt at opdatere Nero, programmet har ikke mulighed for at genkende drev der er kommet på markedet efter at programmet er lavet.

Hilsen Aksel
Nej der var ikke program med til DVD (købt over i-net i Tyskland). Den NERO jeg havde fulgte med programpakken fra jeg købte PC. Det kan være jeg kunne have opgradet den til at kunne fungere, men nu har jeg installeret Deepburn. Den kan stort set det samme og den fungerer fint, så lige nu er jeg ikke så motiveret for at eksperimentere mere. Men tak for rådet.
I Nero kan du vælge, hvilket drev du vil bruge. Hvis denne står til "Image" laves en fil, som du senere kan brænde

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis