defekt termostat?

Hej

Jeg har en polo med 1,3l motor fra 1995 med 200,000 km på bagen. På det sidste har jeg lagt mærke til at temperaturen i motoren er længere om at nå 90 grader, faktisk kan den slet ikke kommer derop hvis jeg har behov for varme i kabinen. Når jeg tænder for vamen falder temperaturen til 80 grader og når jeg så slukker igen stiger den til 90 grader. Er det min termostat der er defekt?

mvh Anders
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er højst sansyndelift termostaten.
prøv at lade bilen stå i tomgang ( med varm motor ) og prøv så at holde øje med måleren og tjek om / hvoenår blæseren går igang.

Det kan også være kølevæsken, rørsystemet der trænger til udskiftning/rengøring, men det er dog mest ved manglende varme i kabinen.

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
Hej

Tak for jeres svar, termostaten er nu indkødt og når den er monteret skal jeg nok vende tilbage med et svar på om det hjalp. Sådan en termostatfætter koster næsten 300 kr hos vw og 69 kr hos thansen.

mvh Anders
Se det vidste de ikke der ude, så jeg tog chancen, men den står altså kun på 1/4 af temperaturen, hvor den skulle stå en nålsbredde under midten.

Måske den er defekt, jeg kunne ikke se forskel. Men de fører ikke termostat til Felicia selvom det er samme motor, jeg kan ikke forstille mig at den skulle være anderledes. Samtidig med jeg fik ny termostat fik jeg nyt termostathus, men det mistænker jeg nu heller ikke.

Jeg forstår det ikke, tror jeg prøver med en original fra en parallelimportør.

MVH


Er nu prøvet det hjalp, men i den gamle sad fjederen lidt skævt, så mon ikke den virker hvis jeg sætter den i næste gang det bliver aktuelt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

Termostaten passede og nu når motoren hurtigt 90 grader og der bliver den under alle tænkelige omstændigheder. En reparation til 69 kr. smile

mvh Anders
Ja plus regningen fra os her inde. Har du ikke læst betingelserne ?...

biggrin

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ups jeg sikfter lige IP-adresse biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis