støbe gulv på 1ste.sal

hej lds.ere. jeg skal til at lave badeværelse på en 1sre.sal i en villa fra 20.erne.det var egentlig min plan at lave et "let" gulv(krydsfiner litex og klinker)men er begyndt at tvivle lidt da det jo desværre ikke er optimalt (hvis ikke umuligt at lave vandbåren guldvarme) på litex.så nu er jeg begyndt at tænke på at få støbt istedet.MEN jeg ved ikke om det bare er så ligetil. rummet er på ca 8 kvm så det bliver jo alligevel nogle kg der bliver læsset på,har jo også tænkt mig at mure en brusrniche af multiplader og glassten op så det kommer jo til at veje godt til.spørgsmål: er der nogle her der har prøvet noget lignende eller en der ved en hel masse om det eller ved hvor man kan få nogle svar. ps jeg skal ikke lave det selv,men har efterhånden lært ikke at stole på de håndv. der kommere og afgiver tilbud for når de har fået deres penge rager det dem om hele lortet falder sammen.håber på nogle gode svar.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har lavet det sidste år på 4 kvm med brusenice og fliser over det hele.
Jeg har sat et par billeder ind i en artikler: Vis dit badeværelse.
Jeg har lagt 7 cm beton ovenpå svalehale plade. Husk svaleplader eller jernnettet skal jordforbindes.Du blive nødt til at finde ud af hvor tyk dine bjælker er i gulvet og om de er ok, og med hvor stor afstand de lægger, og om de lægger over til en bærende mur eller ikke bærende mur.
Jeg kan ikke beregningerne, men det kunne være der var andre her der kunne sige eller henvise til et sted.
Mine bjælker var så kraftige og lå med så lille en afstand og over til en bærende mur at det var ingen problem.

Med venlig hilsen

Søren
Hej
Der var 82 cm fra midtpunkt til midtpunkt bjælke og de var 20 x 20 cm
og de ligger tværs over huset med en længde på 9 meter.
i rummet under badeværelset var den frie længde over til bærende mur 4 meter. Jeg skulle så fra ydermur cirka 2 meter ind i rummet.
Hvis du går op i toppen på den først side og trykker med musen i midten,
så kan du derefter trykke på lav hus.
lidt ned er der en artikel som hedder: vis dit badeværelse. Der er flere
badeværelser, jeg er blandt en af disse.

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Det hele står beskrevet her!

www.eftex.dk

Kan godt anbefales! - det kræver en samlet højde minus flissen på ca.8cm, og kan lægges direkte på bjælkelaget med en afstand op til 1m

mvh Nicolai

Kærligts
FugleDamen fra Helsinge
Du kan sagtens benytte vandbåren gulvvarme på en letkonstruktion. Du kan bruge varmefordelingsplader på forskalling.
Har selv benyttet denne løsning i vores badeværelse på 1.sal.
Citat fra Anjins-Honey

Hej
Der var 82 cm fra midtpunkt til midtpunkt bjælke og de var 20 x 20 cm
og de ligger tværs over huset med en længde på 9 meter.
i rummet under badeværelset var den frie længde over til bærende mur 4 meter. Jeg skulle så fra ydermur cirka 2 meter ind i rummet.
Hvis du går op i toppen på den først side og trykker med musen i midten,
så kan du derefter trykke på lav hus.
lidt ned er der en artikel som hedder: vis dit badeværelse. Der er flere
badeværelser, jeg er blandt en af disse.

Mao. her: http://www.lav-det-selv.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=9890#47733

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis