Snefejer - der har motor problemer

Hej, ja det er jo ikke en bil, men jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skal skrive...

Jeg har en Agria 1700 eller sådan noget - den er fra omkring 1950 - en gammel svend, der larmer. Der er træk start på den...

Jeg har haft nogle start problemer med den, men har nu fået benzinfilter på, udskiftet benzinhanen med en studs og renset kaburatoren. Kaburatoren har faktisk været skil ad i alle delene og blæst igennem.

Der er et sprøgsmål og et problem:

Spørgsmål:
Under luft filterert sidder der en beholder, der kan tages af, denne er fyld med noget ole/vand agtigt noget i en grå farve - skal der være noget i denne beholder eller skal den tømmes jævnligt?

Problem:
Når maskinene har kørt til den bliver varm stopper den, og jeg kan ikke få gang i den igen. Jeg tømte den ovennævnte beholder, og nu kører maskinen til den bliver varnm, stopper MEN kan startes igen uden problemer - MEN...

Når den har kørt ca 10 min. stopper den, og det virker som om der er noget der "sidder fast" og skal trækkes i gang igen, og sø kører den 1-5 min alt efter hvor meget gas jeg giver den..

Der er olie kar i bunden, og der er olie på (Men den er nok gammel) - kan det være der ikke er olie nok på, eller den forkerte?

Jeg vil jo nødig kører motoren i smadder

Er der nogen der har nogle input - jeg har nogle billeder af den - hvis det hjælper?

fejemaskine%202.jpg
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Ang skålen under luftfilteret gætter jeg på den skal være fyldt med olie, det lyder i al fald som samme type vådfilter som sidder på f.eks Ferguson 35 Benzin.

Dit problem med at den "sidder fast" når den bliver varm lyder absolut ikke godt. Det skyldes sandsynligvis at din olie ikke smører/køler som den skal samtidig med at du kører uden olie i luftfilteret og dermed suger ekstra luft ind.

Jeg vil råde dig til at skifte olien omgående da den sikkert har mistet både smøreevne og viskositet siden den blev hældt på engang i forrige århundrede.

Jeg ved ikke hvad olie din maskine bruger men mon ikke en alm 15-40 olie vil være et godt bud? Det er jo en gl maskine og dengang var olien ikke så tynd som nu.

Har du for øvrigt prøvet at søge på nettet efter en brugsanvisning? Der er rigtig mange hits på "agria" på google, f.eks http://www.agria.de/index.php
Jeg snakkede med en mekaniker i går, inden jeg læste dit svar , og han siger det samme.

Jeg fik købt 3 liter olie, tømt maskinen for 2 liter SORT olie, og hældt ca. 2,5 liter på - det må den have trængt til det.

Jeg har hældt den samme olie bunden af luftfilteret. Efter at have fjernet skid og snavs fra luftfilteret, står der faktisk "Change dirty oil" på filteret over koppen.

Jeg valgte en 15-40 olie, ganske som anbefalet - tak!

Jeg har også Googlet Agria, men finder ikke rigtig noget brugbart, så jeg har skrevet en mail til det tyske firma (www.agria.de, på engelsk) i håb om de kan hjælpe mig, med noget dokumentation eller sådan.

Jeg fik den startet i går efter olieskift, den gik igen i stå, men sad ikke fast, lige som de sidste gange, men nok druknet - fordi mit nyeste problem, i den endeløse række, er at min kaburators flyder ikke lukker for benzintilførelsen - så den oversvømmer luftslange og det hele. Så den skal jeg lige have set på.... (Og monteret en benzin hane)

Mange tak for input, og ønsk mig held og lykke ud i benzin moterns mysterier - et område jeg kun lige er begyndt at kende til....
Hvis der er problemer med en Benzinmotor der ikke har kørt længe, er der ofte vand i benzinen. Benzinen kan også blive for gammel. Den lugter mærkeligt.
Tøm tanken og evt. svømmer og skyld med kaburator sprit. Derefter frisk benzin.

Et nyt tændrør skader heller ikke.

Har redet mig en havefræser og nogle plæneklippere på den konto.

Mvh Thomas

PS Når motoren stopper, kan du så træke den rundt med snoren?

Mvh Thomas

Hej igen,
Lyder godt at den ikke sætter sig længere.

Ang dit svømmerproblem skal du checke om svømmeren er tæt. Den skal kunne flyde på benzinen og må ikke tage benzin ind. Det er sikkert en loddet beholder der godt kan blive utæt med alderen.

Normalt har svømmeren et "hængsel" som den vugger omkring. Man kan let komme til at bøje hængslet når man skiller kaburatoren ad.Check at hængslet er lige og svømmern kan bevæge sig uhindret op og ned.

Check derefter at svømmerventilen kan lukke tæt når den påvirkes. Blæs den evt igennem med trykluft. Rens også slangen fra benzintanken til kaburatoren og gerne benzintanken. Der ligger sikkert en del rustskaller og andre fremmedlegmer i bunden af tanken der vil stoppe benzinslangen og blokere svømmerventilen så den ikke lukker.

Jeg vil tro at du kører med lidt "fed" blanding når den går bedre uden olie i luftfilteret. Dette kan skyldes svømmerstanden som ovenfor men måske du også skal justere hoveddysen. Desværre ved jeg ikke hvor den sidder på en maskine som din men måske andre kan hjælpe her?

Se evt om der sidder en stor fingerskrue på kaburatoren og prøv at stramme den lidt når den kører. Min ferguson skal stå 1½ omgang fra lukket stilling, så kører den bedst :lol:

Prøv også at afmontere tændrøret, sæt kablet på igen og læg gevindstykket på motoren og træk i startsnoren. Der skulle gerne komme en fin TYDELIG gnist. Hvis ikke vil nyt tændrør og justering/udskiftning af platiner og evt kondensator sikkert hjælpe.l

vh
Raun
Hej med jer

Der er hældt ny benzin på, 98oktan med addektiv i - så den er ikke gammel smile men da skålen under luftfilteret var fyldt med vand kan der jo godt komme noget med der fra. Nu der er olie i virker det lidt bedre.

For at undgå rust rester, har jeg monteret et benzinfilter på slangen - så det skulle ikke være et problem - der jo så kommet mere gennemløb, jeg tror det er derfor den drukner - svømmeren har nok aldrig virket smile

Men jeg skal have renset min svømmer og testet at den kan flyde.

Thomas: Jeg kan godt trække moteren rundt, men det er lige som om den skulle over et punkt hvor den sad fast - det gør den så ikke længere.

Der er gnist på tændrøret, selv om det nok kunne trænge til et nyt.

Næste opgave for mig: Teste svømmer og der ikke sider ting i klemme.

Jeg vender tilbage med status.

Men tak for hjælpen indtil videre.
Annonce
Hej, jeg har en magen til. Jeg forstår at du har problemer med at indstille karburatoren der er af fabrikat BING. I gasspjældet sidder der in nål med fire riller i. Jeg vil skyde på at ringen der holder nålen skal sidde i nr. 2 hul fra oven, der forudsat at strålespidsen passer. Det skal den i min. Nålen regulerer motorens blanding pånær ved fuldgas og tomgang, der har en særskildt blandingsskrue. Hvis du giver motoren fuld gas (åbner spjældet helt) skal den villigt gå på fulde omdregninger med det samme. "tøver" den eller går den i stå er blandingen for mager. Hvis den går hurtigst ved delgas er blandingen også for mager. Prøv at hæve nålen, det giver en federe blanding. Strålespidsen kan være en uorginal (forkert nummer) da den er magen til dem der sad i alle tyske 2 taks motore. Kan ikke huske nummeret. M.V.H.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvor er det dejligt at se jeg ikke er den eneste smile med en Agria fejemaskine

Citat fra Nitter

karburatoren der er af fabrikat BING.

Og så ved jeg det, tak for den info! Jeg har desuden fået kontakt til Agria i Tyskland, og er ved at finde frem til deres dokumentation - jeg har fået tilsendt teknisk dokumentation på en model 2400, men det ser ikke ud til at det er den model jeg har (Tegningerne passer ikke). I det tilsendte er der reservedelsliste og samle vejledning, ret komplet dokumentation.

Citat fra Nitter

I gasspjældet sidder der in nål med fire riller i. Jeg vil skyde på at ringen der holder nålen skal sidde i nr. 2 hul fra oven, der forudsat at strålespidsen passer.

Det problem jeg har pt. er at svømmeren ikke lukker for benzinen, og da jeg har fået renset gennemløbet fra tanken til kaburatoren kommer der for meget benzin igennem. Sidst den gik i stå, pillede jeg luftslangen af, og der kom benzin ud af den, så svømmeren er nok mit største problem. Men jeg skal da også have tjekke nålen.

Motoren kører fint, og har så vidt jeg kan høre, ikke problemer med fuld gas eller tomgang - der er ingen tøven. Eneste problem er larmen smile men det høre jo med.

Citat fra Nitter

Strålespidsen kan være en uorginal (forkert nummer) da den er magen til dem der sad i alle tyske 2 taks motore. Kan ikke huske nummeret.

Jeg har ikke målt min strålespids, men renset den efter kaburatoren blev skilt ad til atomer, så måske det kan være noget der også.
Jeg har gennem et par enkelte mails fået fat i en person hos Agria i Tyskland.

De har sendt mig 4 PDF dokumenter som indeholder reservedelslist og tilbehørs liste til Agria fejemaskinen.

PDF dokumenterne er scanninger fra deres produktblade, og samtidig er der en reservelsliste så lang over alle dimernse der hører til maskinen.

Jeg syn's det er lidt sjovt at se.
Hej igen.

Øh, det er vel ikke sådan du "gider" dele PDF filerne med mig ?

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
hej jeg vil spørge om der er nogle der ligger inde med nogle gode hjemmesider eller nogle ide,er og om at det kan lade sig gøre og hvor hurtigt kan en feje maskine køre hvis man sætter en form for hjul på kosten

mvh. John
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis