vinduesfolie

Hej
Jeg ville gerne sætte matteret folie på mit badeværelsesvindue. Har også prøvet, men det ser forfærdeligt ud med masser af bobler.

Er der nogle tricks til dette?

Er der forskellige typer af film, og nogle måske bedre end andre?

Venligst, Silas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skær eller klip folien i korrekt størrelse
Gør glasset og folien vådt med vand (nogle tilsætter vistnok en dråbe sulfo)
Placer folien så præcist som muligt, men på grund af vandet kan du nå at flytte lidt rundt med folien.
Brug tilsidst en vinduesskraber til at presse alle luftbobler ud under foliens kant.
det skal være en meget blød skraber ellers ridser du folien.
brug masser af sulfo, jo mere du kommer i jo nemmere er det at få folien til at passe. Overskydende vand skal presses ud. Brug f.eks. sprayflaske til sulfovandet. Øv dig evt. på en glasplade inden.
Tak for svarene!

Forstår dog ikke hvordan limen på folien nogensinde tørrer hvis det hele sejler i vand? Selvfølgelig fjerner man det meste, men der må jo være noget tilbage.

Vh, Silas
sulfoen gør det muligt at få alt vand væk (overfladespænding). Får du ikke alt væk så får du bobler.
Inden vi snakker sæbevand i dette tilfælde, skal det vist lige klarlægges hvorvidt der er tale om en egentlig rudefilm (biler, vinduer mv.) eller om der er tale om en universal mat folie til brug for bogomslag mv.

Hvis vi snakker førstnævnte er det helt korrekt som wizz og ErikP beskriver, men har du købt en ganske alm. mat folie så tvivler jeg stærkt på at sæbevand er løsningen.

Lad høre.

Mvh
KJ
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det var rudefilm - den rare ekspedient nævnte dog ikke vand med et ord. Jeg finder en anden butik og køber en ny gang rudefilm og prøver så med vand og sæbe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis