Ejendomsmægler - Frederiksberg

Vi går så småt og kigger efter et hus, da der om ca. fire uger kommer en lille ny (nej, jeg snakker ikke om en ny bil :lolsmile. Derfor skal lejligheden skiftes ud med et hus og en have. I den forbindelse skal vi finde en mægler, der kan stå for salget af vores lejlighed på Frederiksberg.

Er der nogen der har erfaringer med ejendomsmæglere på Frederiksberg (både gode og dårlige)? Nogen der kan anbefales?

Mvh. AllanE
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bor selv på Frederiksberg, og får nok tre brochure hver uge med ejendomsmæglere. Har hørt meget godt om Robinhus, men det er vel bare at spørge de lokale "bolig-pushere" og få nogle gode tilbud.

Green

alle ejendomsmæglere har jo gode tilbud det betyder overhovedet ikke at de er gode til at sælge din bolig...
jeg ville kun vælge Robinhus hvis du er sikker på at du har en meget let omsættelig bolig...
jeg kender ikke mæglerene Frederiksberg - men husk nu at de er til at presse i pris for tiden
Med den efterspørgsel der er, kan du måske springe mægleren over og kun bruge advokat. Kan I ikke sætte et rygte af gårde, opslag. I kommer til at spare mange penge, men I skal have is i maven

 

Nu køber de færeste en lejlighed til flere millioner, fordi der er et opslag i den lokale Brugs. Så den skal på nettet, og helst et sted hvor folk kigger, når de skal købe, så der er nok ikke nogen vej uden om en mægler. Men der kan handles med særlæret, og det er vigtig at have en realistisk idé om hvad lejligheden skal koste.
Så hvis en mægler sætter en alt for høj pris, er han utroværdig. Det samme hvis prisen er alt for lav.

Husk at mægleren lever af at lyve over for dig, så du skal have rigtig meget is i maven, ligegyldigt hvilken måde du vælger at sælge på.

Det er muligt at der findes en enkelt ærlig mægler, og over for ham/hende vil jeg gerne på forhånd undskylde mit kategoriske udsagn. Men de er sjældne....

Green

Tak for "tips'ene" om at sælge selv!

Vi har kort overvejet Robinhus, men vil egentlig gerne have en mægler til at vise lejligheden frem. Vores underbo har lige solgt deres, og den blev vist frem over 20 gange på den 1½ måned der gik før den blev solgt.

Så der er nok et ret stort arbejde forbundet med at sælge, og det har vi ikke overskud og tid til...

Men det vi vil gøre er, at tage en snak med 2-3 mæglere, og høre deres vurdering af pris og salær. Vi har allerede talt med én mægler, og kemien med ham var helt i top - så han har da en fordel når vi skal vælge.

Meeeen vi har aldrig prøvet at sælge før, så jeg ville da gerne høre fra andre der kender til mæglerne her i området.

Mvh. AllanE
Annonce
Tjaeh jeg ville holde mig langt fra Peter Norsvig og Hanne Nyrigsgård. Da de jo er kendt for at udnytte kunder bla. ved bevist at prissætte ejendomme for højt for at salget og at undlade at underskrive salgsaftaler for senere at kunne sælge ejendomme dyrere hvis priserne stiger.


Derudover bør der være en meget klart sammenhæng mellem salær og salgspris. Så hvis salgsprisen falder bør det medføre en væsentlig reduktion i salæret (det er jo penge ud af din lomme). På den måde kan du jo få en indikation af om mægleren har prissat ejendommen realistisk.

cool Peter


"God dam' it Alexis, I need that pipeline"
hej
Det man skal gøre er at få 3-5 mæglere at give en pris på lejligheden, da den ligger på frederiksberg er den både hundedyr og nem at sælge.
Nybolig er mindst lige så god til at sælge som nogen af de andre mæglere.
Man snakker så med mægleren mens han er i lejligheden for at sætte en pris og spørger hvor lang tid det tager at sælge.

Der er og en ting man skal passe på og det er Homes bedste bud, de sætter mindsteprisen så lavt at de ihvertfald får deres penge hjem, forstået på den måde at en lejlighed til 3 mill. bliver sat til salg som bedstebud til 2,5 mill. så når den første har budt så skal Home have salær.

Du kan ALTID lave en aftale hvis det er en attraktiv lejlighed og det er alle på Frederiksberg jo, så prøv med 8 ugers "kontrakt".
Har selvlavet sådan en aftale med Nybolig og de fik solgt lejligheden på 4 uger endda med 2 købere ,men vi havde købt nyt på det tidspunkt så vi turde ikke lade den med det højeste bud få den ifald der ikke var dækning for budet.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
Jay: Hvad mener du med en 8 ugers "kontrakt"? At de mister salæret, hvis den ikke er solgt inden 8 uger?

Mvh. AllanE
Jeg vil gerne slå et slag for Robinhus. Jeg solgte selv min 3-værelses lejlighed i Kolding vha deres hjemmeside for 1½ år siden.

Pris 999kr for et professionelt opslag på robinhus.dk med mulighed for billeder, plantegning osv. Derudover havde jeg kun udgifter til halv tinglysning og 50kr til en fortrykt salgskontrakt hos GAD samt et par tingbogsudskrifter. Samlet stod salget mig i ca 4500 - de 3 ejendomsmæglere jeg havde til at se lejligheden ville have næsten 50.000!!!

Jeg brugte vel sammenlagt 30-35 timer tid på at fremvise lejligheden og havde den til salg i 4 måneder. Måske lidt lang tid men til gengæld fik jeg en høj pris i forhold til niveauet i byen - endda højere end een af mæglernes bud - og hvor tit får man lige mulighed for at tjene 1000 kr skattefrit i timen???

Ulempen ved Robinhus er at mange købere - især førstegangs - tror en ejendomsmægler er garant for at "det går ordentligt til" men glemmer at ejendomsmægleren er en professionel "sælger" hyret af sælger og dermed ikke upartisk. Som jeg plejede at sige til køberne så er jeg kun "amatørløgner" :wink:
hej
Først svartil AllanE der spørger hvad jeg mener med en 8 ugers kontrakt.
Jeg mener at hvis ejendomsmægleren mener at han kan sælge lejligheden på 2 måneder til en høj pris ( du skal selvfølgelig have 3-5 mæglereud og vurdere lejligheden så du kan se hvad for en pris der er realistisk )så får han 8 uger til at skaffe køber, på frederiksberg er det lang tid.
Min erfaring er at Nybolig og Base1 har de højeste priser og de SÆLGER lejlighederne hurtigt, dernæst kommer danbolig og Home ,Edc og så videre.
Robinhus der skal du selv lavelidt arbejde men det er hurtigt sparet ind igen, men problemet er at køber gerne vil have afslag i prisen der også er ,igen er det min menning og erfaring, lidt lavere end ejendomsmæglernes.
Ejendomsmæglere tager knap 100.000 kr for at sælge en lejlighed og sælger den for lad os sige 3,5 mill. Robinhus skal i kun ha´ 20.000 for at sælge men de sælger så måske for 3,25.
men under alle omstændigheder få nogeen mæglere ud og se på lejligheden, få et overblik over hvad den bør sælges for og kontakt så Robinhus for at få dem til at sælge til den pris du vil have for lejligheden.
Var for et ½ år siden hjemme hos en kammerat der skulle sælge sit hus, home villesælge det som bedste bud til 3,7 startbud en anden mægler sagde at han skulle bruge 2 måneder så ville han have solgt huset til 4,4.
Efter at have haft de lokale mæglere ude besluttede han sig for at bruge mægleren der sagde at han kunne sælge på 2 mdr. til 4,4 mill.
der gik nøjagtig en måned så var der en underskrift.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis