Ikke nok tryk på det kolde vand!

Hej

Jeg flyttede i min lejlighed for ca. 7 mdr siden, og har hele tiden døjet med, at jeg ikke har tryk nok på den kolde hane. Vandet kommer ind i køkkenet, og det er det samme problem alle stedet, altså køkken og bad. Det er meget belastende når jeg f.eks. er i bad. Den varme hane er der fint tryk på.

Hvad kan problemet skyldes? De andre lejligheder har fint tryk på deres haner.

Jeg har vedhæftet et lille billede af vandrørende under vasken i mit køkken hvis det skulle hjælpe.. har ikke selv så meget forstand på det VVS.

Mvh
PhMagic
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har samme problem i vores hus som vi købte for et par måneder siden - hos os er det dog både det kolde og varme vand.
Vi har fået skiftet rørene og da de var tætte af rust har det hjulpet en del - men der er stadig IKKE tryk nok på, især når vi er i bad og eks. når opvaskemaskinen kører eller en anden bruger vandhanen i køkkenet.
En vvs mand er sagt, at vi evt kan skifte rørene endnu engang - blot til rør der er større i diameter.
Ka' det virkelig passe :?: Er der mon andre løsninger :?:

MULLE.....
hvis det er muligt skal du rense det filter det sidder i koldtvandsmåleren, men den er sikkert nok plomberet, og så må du ikke selv skille det ad.Der burde sidde en snavssamler før måleren som du kan rense, men det kan jeg ikke se på billedet.
mvh Hundrup
- Hvis diverse filtre på blandingsbatterier er renset for kalk og skidt, er det ofte et spørgsmål om at de rør der er brugt ved tilslutningen er for små og så er der ikke anden udvej end at får skiftet hovedrørene. Dvs. de rør hvor tappestederne er koblet på.

Hvis man forestiller sig at der over det hele er brugt eks. 18 mm kobberrør og der er lavet tilslutninger 2 steder på et sådan rør, vil den tilslutning der er nærmest hovedvandledningen ind i huset forbruge mest vand, og dermed sænke trykket på den tilslutning der er længs væk. Løsningen er så at man istedet feks. bruger 22-25 mm rør som transportrør, og her tilslutter 2 tappesteder vil man opnå en større volumen af vand til rådighed og ikke opleve trykfald.

Desuden vil man eliminerer evt. banken i rørene.


Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
der må være en forstoppelse et eller andet sted. Selv i et 10 mm rør kan der være så stort et tryk på at du kan fylde en spand i løbet af kort tid
Annonce
Hej PhMagic: Ja Jeg har lige så meget forstand på VVS som du har, jeg ville måske skifte de 2 balo fix-er på koldvandsiden, med en hane magen til den på den varme side, det hjalp hjemme hos mig, men derfor er det jo ikke sikkert det hjælper hos dig, eller er det vandmåleren der er stoppet ?? det er jo meget rigtigt det Erik P skriver,kører dine naboer også med balo-fix på koldvandssiden PhMagic ?? mvh Benny. PS der må da være en VVS mand i dette forum ??

Benny N.
Du kan ikke gøre andet end gribe tingene systematisk an:
Du ved at din måler måler alt koldt vand, så start der! Der er utvivlsom et filter i den! Når du har måleren taget af, så prøv at puste (ikke trykluft) i vandets retning igennem den for at konstatere at de ikke er noget der bremser inde i 'målometeret'.

Der sidder et T- stykke over måleren! Prøv herefter at se om du kan komme til at se ind i det. Det er nemlig koblet med en skæreringskobling til kobberrør. Hvis den ikke er af såkladt afzinkningsfrit messing kan man og af og til ser man ret alvorlige aflejringer på steder hvor ionerne ligesom kan ' falde ned' og lægge sig når vandet står stille f.eks. på kanten af niplen til måleren.

Kuglehanenen kan også være en mulighed, men jeg tvivler! Der er som regel fuldt hul gennem dem og ikke de store muligheder for aflejringer!

Husk at få måleren plomberet igen!
PeMa,
Du nævner banken i rørene.
Kan du give en nærmere forklaring på fænomenet?
Hvorfor optræder det nogle steder og ikke andre?
Hvad kan man gøre for at eliminere det, udover tilsyneladende en omfattende udskiftning.
Findes der evt. en slags ekspansionsbeholder, der kan optage den pludselige trykstigning, når man lukker en hane?


?

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis