alternativ overlægger?

Jeg skal have sat en 180cm havedør hvor der sidder et 130cm vindue, og der er ikke til at finde den slags mursten nogen steder, ej heller overlæggere. sad
Kan jeg istedet fræse 2 vandrette fuger ud et skifte eller 2 over dørhullet og støbe armeringsjer/tentorstål ind de to fuger så jeg ikke skal leve med en overlægger der lyser af "jeg er ny".

MVh. Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det passe, jeg syntes nu jeg har set meget lange overlæggere på wewers hjemmeside. Er jeg helt forkert på den ?.

Jeg tror ikke det med stålet vil virke. I overlæggeren spænder stenene jo mod hinanden som jeg ser det (een lang massiv sten).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
wevers har den der hedder 1.06, den falder alligevel lidt ved siden af, men er den der kommer tættest på. Derfor ville jeg lige høre om det var muligt at kringle den sådan her. Kan være jeg må leve med den skilder sig lidt ud.

MVh. Jesper
Når jeg kigger på overliggeren kan jeg se den kun ligger med 1/4 sten i hver side. Når jeg nu skal bestille en ny overligger er det så ikke et klogt valg at vælge en der er lang nok til at den så ligger med 1 1/4 sten når nu spændet bliver 50 cm længere.

MVh. Jesper
Kan du ikke lave en tynd "skal mur" af sten fra eks. hus uden på den nye overlægger.

Den behøver jo ikke være tykkere end .5 - 1 cm. de skaller du skal sætte på. Der ryger så lidt af hulmuren lige der hvor du ligger overlæggeren ind.

Bare en ide.

Jeg ved godt det ser meget dumt ud med nye sten i gammelt byggeri. Hvis du nu får dem vandskåret så kan du lave to flader der lukker helt til.

En af mine naboer har fået hævet taget i forbindelse med nyt tag, så der var plads til lidt mere isolering. Der er så kommet 2 skift mere på. Dette på den rem der er på huset.

Helt nye røde sten. Det ser ud af h... til, der går 5+ år inden stenene er smudsede til som de andre.

En anden i samme kvarter har lavet første sal, her er fundet sten fra nedrivning, man kan ikke se det er en tilbygning.
Rigtig flot. Så jeg forstår godt din irritation over den nye overlægger.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis