Gratis skriveprogram ????

Er der mon nogen der ved om man kan downloade et evt. gratis skrive-program og hvilket.
Jeg har xp - men det eneste skriveprogram der er, er wordpad.
Jeg har problemer når min søn skriver stil, idet stilen bliver udskrevet helt forkert - nemlig 2 linjer ad gangen og mellemrum og det er frygtelig irreterende at læse. Jeg kan ikke finde noget der omhandler linjeafstand :oops: :oops: :oops:
Så vidt jeg ved, er det ikke printerens indstilling den er gal med.
Jeg er bestemt ikke expert på området. Men jeg vil så gerne hjælpe ham så stilen bliver udskrevet korrekt - indholdet er der nemlig ikke noget galt med .
HJÆLP OS biggrin biggrin biggrin

MULLE.....
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra karin33

Er der mon nogen der ved om man kan downloade et evt. gratis skrive-program og hvilket.
Jeg har xp - men det eneste skriveprogram der er, er wordpad.
Jeg har problemer når min søn skriver stil, idet stilen bliver udskrevet helt forkert - nemlig 2 linjer ad gangen og mellemrum og det er frygtelig irreterende at læse. Jeg kan ikke finde noget der omhandler linjeafstand :oops: :oops: :oops:
Så vidt jeg ved, er det ikke printerens indstilling den er gal med.
Jeg er bestemt ikke expert på området. Men jeg vil så gerne hjælpe ham så stilen bliver udskrevet korrekt - indholdet er der nemlig ikke noget galt med .
HJÆLP OS biggrin biggrin biggrin



der findes en gratis office pakke, men hvordan den er ved jeg endnu ikke, er først ved at downloade den selv i skrivene øjeblik :lol:
men der skulle være det "samme" som i en almindelig officepakke
og kan hentes her

http://da.openoffice.org/

OBS den er meget langsom i dowload sad

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

tak til dig, Gert. M :wink: - jeg er igang med at downloade programmet og håber det løser problemet biggrin

MULLE.....
I må meget gerne give lidt feedback, når I har prøvet programmet. Jeg prøvede engang "StarOffice", som også var gratis. Er ikke helt klar over om det er det samme.

Dengang var det ganske udmærket, meeeeen med lidt mangler i forhold til Microsoft Office. Derfor kunne det være meget sjovt at høre hvad I siger til den nyeste version.

Mvh. AllanE
Jeg er mere end tilfreds - det program har ALT hvad jeg har behov for.. Så det kan varmt anbefales.
Men det tager laaang tid at lownloade

MULLE.....
Annonce
kan det skriveprogram også køre med vista?
Citat fra lyngtotten

kan det skriveprogram også køre med vista?


jeg har ikke prøvet selv, men inde på siden skriver de at den også kører under Vista smile


spørgsmålet er så bare om Vista kører he he rolleyes :p

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

open office er et gratisprogram til privat brug.. og den kan det samme som microsoft officepakke og er en konkurent til det..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

mange tak for hjælpen til jer begge. Jeg har hentet og afprøvet den. Både skriveprogrammet og min vista kører skam godt nu. Men indrømmet,der har godt nok været bøvl med den VISTA
Open Office er et ganske godt alternativ til MS Office og det kræver kun lidt omstilling hvis man er vant til at benytte MS.
Funktionen som konverterer dokumenterne til PDF er god for dem der savner denne mulighed.
Stavefunktionen skal man opdatere manuelt, men det burde ikke give give problemer da det foregår inde fra programmet.
Har tidligere benyttet WordPerfect, MS Office fra V. 4.5 til V. 7 og StarOffice, men er gået over til OO idet MS Office tidligere kunne gå grassat når man kopierede tekst fra Websider. Fejlen opstod pga. inkompatible og skjulte formateringskoder som ikke kunne fjernes.

Mvh. Christian

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis