MAG motor, 2 cylindret 4 takter fra Schweitz, hvem kender ??

Hej med jer.

Jeg har erhvervet mig en luftkølet 2 cylindret MAG motor. Den er med snorestart og magnettænding. Motoren er en 4 takt benzin motor fra midt i halvfjerserne. Produceret i Schweitz. En slagvolumen på ca 550 ccm.
Blokken er sort støbejern. Bundkar og blæse huset er i alu. Motoren er monteret på et stativ og den har en drivaksel der går direkte over i flekskobling. Denne har så forbundet motor akslen til hvad den nu har drevet, måske en pumpe, måske en generator, måske??

Der er fin gnist, på tændrørene. motoren kan trækkes rundt, men er ret sej at trække... er der måske en "snøfter" jeg ikke har fundet ??

Er der nogen der kender noget til dette fabrkat ?

Hvad er de typisk blevet brugt til på ?

Hører gerne hvis der er nogen der kender maskinen ?

Vil lægge billeder ind senere, har endnu ikke fået taget mere end dette ene...

MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Motoren er brugt i Irus traktorer samt i plæneklppere. Er motoren til salg ?.
Hej Njord.

Har engang kørt med MAG på en karblander. Kan ikke umiddelbart se om de er ens. Lad os se den fra alle 4 verdenshjørner.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du må undskylde men jeg spørger igen om Du evt vil sælge motoren eller evt vil bytte med ee 14 hk valpadana fræser
Med venlig hilsen Poul
Hej Bjertrup :-)

Om den er tilsalg...
Tjae... egentligt ikke, men den stå omvendt bare i et hjørne af garagen...
Jeg har ikke forsøgt på at starte den siden jeg skrev sidst.

Men hvad vil du give for sådan een prægtig maskine?

Send evt en PB eller mail til mig ;-)

Venligst Njord

MVH Njord

ved godt det er en halv gammel tråd men ville liiiige give et svar alligevel.

Mag 2055 som den hedder er, som jeg husker det, mest brugt Ransomes motortriple, en 3-ledet cylinderklipper. på Irus fejemaskiner var det mest 1040 (9hk) og 1045 (11 hk) mener motoren udgik sidst i firserne, kom selv i lære på reservedelslageret hos importøren i 94 så har solgt MANGE stumper til disse motorer.
der fåes stadig reservedele til disse hos Rimas, dog kan der være ting der ikke kan skaffes mere desværre


ejsing

Annonce
Hej.

Jeg endte faktisk med at sælge den!
Og hvis jeg ikke husker forkert skulle den leve videre som motor i en Holder mini traktor.
Siden har jeg haft en del henvendelser om folk der ville købe den... eller dele fra den.. Så der er en del interesse for den type motor, så jeg gætter på den anvendes i flere maskiner end blot den lidt specielle Ransomes klipper. Den ser man ikke manga af i brug længere :-)

MVH Njord

MVH Njord
Med den store interesse man næsten altid oplever ifm motorer og maskiner af ældre herkomst, vil jeg da lige minde om træffet her d. 30 april:

http://www.motorsamling.dk/

Med venlig hilsen
ktm

 

Og vi er MANGE der skal afsted...

De kan noget helt specielt med motorer i Grenå.....
En altid spændende dag, både med deres "egne" motorer og de mange private udstillere...

:-) Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis