Insatsruder, hvad findes der?

Hej

Har prøvet at søge efter indlæg om insatsruder, men ikke fundet noget.

Jeg har en idé om at prøve at få ordnet med indsatsruder i vores lejelejlighed.

Hvorfor ikke skifte med nye termoruder undrer I så?

Fordi der allerede er skiftet, og det virker ikke tilfyldest i min mening. Vi har det jeg tror kaldes Danebrogvinduer, 1, 2 og (flest) 3-fags, uden sproser. Man har sat nye 2-glas-termoruder ind. Men lejligheden har idiotisk placering af radiatorerne. De sidder allesammen ved indervæggene!!! Så selv med fine 2-glas-termoruder oplever vi kraftigt koldras (kan der forståes? jeg er bedere til svensk, der heder det "kallras"). Dessuden er der en sektion med balkongdør i stuen, med tynde sidepaneler nedenfor sideruderne og nedenfor ruden i døren.

I alt er der 19 ruder ca 45-50x113 cm og 20 ruder ca 45-50x60cm plus balkongdørsrudenen 64x113 cm og 2 paneler på vær side om den og en i døren, ca 50/64x60 cm.

Jeg udgår fra at værten/husejeren ikke vil bekoste mer arbejde på vinduerne og balkongdørren, så jeg søger efter et billigt alternativ som jeg selv kan bekoste, og fjerne når/hvis vi vil flytte fra lejligheden og værken den nye lejer eller ejeren vil købe mit fix.

Har skaffet en el-radiator, men så er el-regningen øget med >500 kr/mån!!! Og det er kun med en el-radiator. Med en el-radiator for vært stort vinduesparti vilde elregningen gøre os bankrut inden snart.

Så, er der nogen der kender noget billigt fix for tillægsruder?

Please hurry, we are freeeeezzzziiing!!!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vælge en løsning med acrylplader som ekstra forsatsvinduer. De har en god isolerende virkning, og er nemme at sætte op, - og fjerne igen.

Din radiator placering kan du ikke gøre så meget ved, men du kan "flytte" lidt rundt på luften/varmen.
Har du overvejet en loftsventilator? Pris omkring 400 kr, og så kan den også bruges om sommeren smile

Mvh.
bodker

Tak 'bodker' og 'Lars ON'. biggrin

Linken til Interglas viser på 'lavenergi glas' til 170 kr /m2. :idea:

Er der nogen der ved hvor man kan finde acrylplader eller lignende, og om det kan være billigere? :?:

Og 'bodker', jeg tror ikke det der med loftsventilator blir særlig kønt til gamle stukloft, eller er der nogen der kan vise eksemler på modsatsen? :?:
Citat fra Lars ON

prøv at se her, det giver en ide om pris og muligheder http://206632.buildyourownshop.com/product.asp?product=6&lang=dk
Yderst interessant(!!!)
Specifikationerne ligner fuldstændig "Pilkington K Glass".
- Prisen er endda markant lavere, end det som http://www.olt.dk kunne tilbyde!
Og så ligger firmaet i Hvidovre, blot et ejendomsmægler-spyt-klat fra min bopæl i Valby ;-)

Jeg må fluks ringe og undersøge om det også findes i 3 mm

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Vedrørende prisen på acryl kan du se i ugens tilbud dem unden h'et. 130,- /m2 for 3mm acryl.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis