Glasvæv på vinyl

Jeg har et toilet på 1. salen. Det er "betrukket" med vinyl fra gulv til loft. Det er efterhånden ret grimt, og jeg vil gerne friske det op. Jeg overvejer, at sætte glasvæv op og male væggen, er der nogen der ved om man kan sætte glasvæv op på vinyl??
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler på, at du kan sætte ret meget op på vinyl. I vinyl er det blødgørerer, der langsomt afgives. Man kan ikke male på vinyl, uden malingen skaller af. Noget tilsvarende vil jeg gærre på gælder for klæber, spartelmasse o.l.

Jeg kan dog ikke afvise, at der findes et spærreprodukt, der kan forsegle vinylen....men tvivlsomt.

Der er nok kun en løsning. Den besværlige. Ned med skidtet og evt. vådrumsmembran, vådrumsgips og hele svineriet.

Der er selvf. også den anden løsning. Lev med det grimme vinyl sad

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
..........har talt med en tekniker i dag og svaret er følgende : afvask med malerrens og senere med eddike , dette for at fjerne kalken .
grunding med vådrumsgrunder og opsætning af væv med vådrumssystem, efterfulgt af vådrumsmaling
MEN: afhængig af mængden af blødgører i vinylen , SKAL der foretages en prøve på et mindre område .
Der er risiko for at vinylen indeholder for meget blødgøringsmiddel som efterfølgende vil vandre ud i klæber og maling som så vil forblive klæbrig .
Disse var ordene fra teknikeren

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også