suzuki gs 550E åeg 82

hej..

så er sommeren snart på vej og maskinen skal ud igen...

men efter at den har stået stille vinteren over.. er den begyndt at hugge ved 3500 omd og gøre modstand.. hvis jeg vil acc med jævn fart.. hvis jeg bare drejer gassen i bund omkring de 3500 omd.. stritter den meget lidt imod og tager derefter omd...

jeg har renset mine kabu... 4 stk.. hjælper ikke en p....

hvor kan fejlen ellers ligge..

suzuki GS 550 E årg 82.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lever den model virkelig endnu ;-) Jeg havde en GS550E'81 for 10 år siden, og jeg havde et lignende problem. Den gik fint i tomgang og op til ca. 3000 rpm, hvor den døde fuldstændig.

Jeg havde den på værksted mange gange og fik til sidste skiftet hele karburatorsættet uden at det hjalp det mindste.

Det viste sig at fejlen lå i vakuumstyringen af benzintilførslen. På '81 modellen, og sikkert også på din, er benzinhanen styret af en vakuumventil, hvilket betyder at det ikke tilføres benzin hvis motoren ikke går. Vakuumventilen i benzinhanen er styret af en vakuumslange der går direkte fra benzinhanen ned til 2. eller 3. indsugningsmanifold. Når motoren kører, skaber strømmen af luft/benzin blandingen i indsugningsmanifolden et vakuum, der aktiverer benzinhanen.
I mit tilfælde var en membran i benzinhanen blevet utæt, således at der blev trukket benzin direkte fra benzinhanen, igennem vakuum slangen og ned i indsugningsmanifolden - hvilket selvfølgelig gjorde at motoren ikke kørte så godt.
Du kan kontrollere om fejlen ligger her på to måder;
Enten ved at lukke for benzinhanen imens du kører. Så lukker du også for benzinen der løber igennem vakuumslangen, og motoren burde så i et stykke tid køre fornuftigt på den benzin der er i karburatorerne.
Hiv vakuumslangen af benzinhanen og snør den sammen så den er lukket, og sæt samtidig benzinhanen på reserve. Så vidt jeg husker virker vakuumventilen ikke i reservepositionen. Men det kan du jo evt. starte med at kontrollere ved at hive benzinslangen af og se om der løber benzin ud når den står i reserve (og der ikke gør når den står på normal).

For en god ordens skyld skal det lige nævnes at benzinhanerne fra de ældre GS550'ere uden vakuumstyring desværre ikke passer direkte på din :-(

Håber det hjalp....

Oluf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis