Visker-motor peugeot

Skal have min vinduesvisker motor skiftet,, men men,, tænkte det må da til at gå til, men er der nogen der har et godt link til hvor man finder motoren udover på et ophug,, ville gerne kigge lidt til priserne,, wink

ikke råd til at kaste med de penge..

forresten, hvis en bil har stået stille lad os sige 1½ uge i kulden,, er det så noget nyt at blæseren pludselig ikke ville starte??? kan den være irret,, har kigget på sikringerne ?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger jo lidt af, hvilken model der er tale om.
Fortæl lidt mere, eller spørg evt. på et Peugeot-forum, som
www.hi-speed.dk

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej.
Køb en brugt hos en hugger, så er du sikker på at stik o.s.v. passer, og når du har monteret den så start den lige op for at være sikker på at den står i 0 stilling inden du monterer viskerarmene, det er så træls hvis de starter med at køre ned over hjælmen.
Med hensyn til blæseren er det jo sikker noget nyt siden du skriver om det, men hvad er det for en blæser, varmeblæseren eller kølerblæseren??
Mvh autoole
Hej alle. Jeg har for en mds tid siden købt en Seat Cordoba fra ´96. Bilen har desværre ingen centrallås, så jeg har derfor tænkt mig at købe et i stil med http://www.thansen.dk/product.asp?c=612085207&n=1199147587&pn=1229003618 dette. Mit spørgsmål er så, om sådan noget er svært at montere selv. Jeg har ikke den store forstand på biler, så ville i samme anledning høre, om der var nogen der kendte et sted hvor der evt lå en udførlig beskrivelse af hvordan man gør det. Ellers følger der så sådan noget med når man køber sådan et system.?? På forhånd tak..
Blæsermotor:
Har selv haft både en P. 405 og 406 med blæsermotor problemer. I begge tilfælde er det kulstøv der sætter sig fast i mellem stator og rotor i blæsermotoren. Det er meget nemt at afhjælpe når først du har afmonteret blæseren (sidder bag handskerummet). Når du er inde i "huset" kan du gøre to ting. 1. blæse kulstøv væk med en blæsepistol, "massere" blæseren lidt med håndkraft, og bingo. Du kan også gå lidt mere drastisk til værks, nemlig at skifte kullene. Inde i huset er blæsermotoren monteret v.hj.a 3 gummibøsninger. Disse løsnes ved at stikke en skruetrækker ind i et der til egnet hul og så lirke gummibøsningen fri. Man kan nu trække motoren fri af statoren. Kullene afmonteres med en clips (eller skrue), nye montores og hele lortet samles igen.
Go' arbejdslyst :-)

Mvh.
Søren

Hey Per´sen
Jeg har samme problem mht. blæser som andre i tråden her. Jeg har arvet en perugeot 309 hvor blæseren lidt har sin egen vilje - Den kører en smule engang imellem.. starter og standser helt af sig selv - altså er det ikke motoren den er gal med. Jeg har fjernet handskerummet og pillet motoren ud.. den var lidt snavset men ellers ok. Jeg er lidt i tvivl om det er kontakten - skal hele instrumentbrættet pilles af for at se bag ved den? Eller om der sidder en modstand et sted? (aner ikke hvor) som efter sigende skulle kunne brænde over... I så fald vil jeg formode den er brændt næsten igennem siden min blæser virker engang imellem.. hvor finder jeg omtalte modstand?

Håber der er en derude der kan hjælpe mig med et svar.. Vinteren er snart over os og det er langt fra optimalt at køre uden ..

Mvh Henrik
Annonce
Citat fra Jayy

Skal have min vinduesvisker motor skiftet,, men men,, tænkte det må da til at gå til, men er der nogen der har et godt link til hvor man finder motoren udover på et ophug,, ville gerne kigge lidt til priserne,, wink

ikke råd til at kaste med de penge..

forresten, hvis en bil har stået stille lad os sige 1½ uge i kulden,, er det så noget nyt at blæseren pludselig ikke ville starte??? kan den være irret,, har kigget på sikringerne ?


Jeg kom til at starte min visker en dag hvor viskerbladene var frosset fast til ruden. Det resulterede i at viskermotoren brændte af. Pris for en ny var 1400,-(+moms) sad Heldigvis fandt jeg en brugt på et ophug til 250,- og den har nu fungeret fint i over et år smile

Ved montage af ny motor er det en fordel af afmærke viskerbladenes position med et par stykker tape på ruden.
Held og lykke med jagten på en motor.
Hej
Omtalte modstand sidder gerne i luftindsugningstragten, således at den køles af den indsugede luft. Når du har fundet den, så kontroller også stikket, da en dårlig forbindelse giver en masse varme der ødelægger stikket.
Mvh autoole
Angående 309-blæser:
Denne "modstand" indeholder et print med bl.a. en effekttransistor. Kig efter en sort plasticting, ca. 8x8 cm. med en firkantet boks på samt et multistik. Placering lige over "kardantunnel" allernederst under instrumentbrættet/varmeapparatet.
Fejlen kan evt. skyldes dårlige lodninger på printet.
Effekttransistoren styres jo af en variabel modstand, et potentiometer.
Denne er rent fysisk udformet som et kullag, der er påført det print, der "bærer" blæserreguleringsknappen.
Her kan der være en dårlig kontakt til slæbekontakten.
Periodiske udsættere kan også skyldes slidte kul. De er ikke svære at udskifte.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej HansW /AutoOle

Mange tak for hjælpen. Det var en stor hjælp da jeg ikke havde nogen ide om hvordan modstanden så ud. Jeg fandt den lige der hvor du sagde Hans og tror også du havde helt ret i hvad problemet var. Der sad en lille " 5 øre" som ikke længere var loddet ordentlig fast. Nu virker det bare som det skal!! Mon ikke du har sparet mig for mindst 1000 kr ved en mekaniker..! Mange tak for hjælpen alle! God jul og godt nytår! Mvh Henrik
Kan det tænkes at ovenstående løsning mht. blæser kan overføres til en Seat Cordoba 1.6, 1996 ?

I dag gik både blæser og "varmer"... Og jeg har tjekket sikringen - det var desværre ikke den.

Desuden virker det som om der ikke er nogle filtre i blæser kanalerne - er det vigtig at have filtrene på plads? (i sommer efteråret kom der lidt rigelig med frø fra træer buske ind gennem blæserkaler.).

Hilsen Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis