Indkørsel - ny belægning skal hæves.

Hej
Jeg vil her til foråret, udskifte min gamle 6-kant fliser med herregårds sten.
Jeg skal have belægningen hævet ca. 6 cm i carporten og der er så et lille fald ned mod vejen.
De gamle sten er 5 cm tykke og de ny er 6 cm. tykke.
Der er efter 35 år kommet lidt kørespor og derfor er fliserne nu begyndt at knække og slår revner.
Kan jeg "bare" tage de gamle fliser op, lægge mere sand ud, stampe godt og grundigt og trække det plant og så lægge de nye fliser.
Carporten er ca. 4 * 5 m. Der er der ingen kørespor. Der er kun kørespor i det fri. Det er ca. 4 * 4 m., men det er også der det skråner lidt ned mod vejen. Der er et fald på ca. ½ m.

Jeg aner ikke hvad underlaget er. Dog ved jeg at alle grundene er hævet i forbindelse med byggeriet. Så der er nok stor risiko for at der er ler.
Da man byggede i ´70, var man ikke så nøje med muld og de rigtige underlag ved fliserne.
Jeg har dog haft et par fliser oppe og har stukket en strikkepind ned. Den gik fint ned i ca. 3-4 cm. dybde. Derefter blev det noget hårdere.

Jeg håber jeg har forklaret det godt nok, ellers håber jeg I spørger mere ind til det.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Principielt skulle du vel hive sandet af, lægge lidt stabilgrus ud og slutte af med 3-4 cm. læggegrus. MEN er der efter så mange år ikke kommet spor i carporten, så er underlaget jo i orden.
Jeg ville køre læggegrus på, bruge 7 cm sten (de er en ubetydelighed dyrere, "binder" bedre sammen og giver dig lidt højde) - og så tage chancen.

Vil anbefale dig at lave en blød overgang fra carport til nedkørsel (skær et par stykker krydsfiner til i en blød bue og brug dem som ledere). Dels er det pænere optisk, dels holder det bedre.

Vil du gøre det efter "bogen", kan du f.x. se det her

http://www.netfliser.dk/Gode%20råd%20om%20at%20lægge%20fliser.htm

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis