Vask uden hul til armaturet. Kan man lave det selv?

Hej

Jeg har fået leveret en vask (Villeroy&Boch) fra Tyskland. Men hullet til armaturet er ikke ført hele vejen gennem porcelænet! Jeg kan se på undersiden af vasken, at der er gjort klar til armatur. Men på oversiden er glasuren helt intakt og der er intet der indikerer hul!

Er der en metode til at føre hullet hele vejen igennem? Eller er det mon et job for en fagmand?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvad er det for en vask ? Er det ikke en model der laves i flere versioner ? Altså en uden hul til amatur ( anvendes ved væghængt armatur ) og en anden med hul for amaturet.

Kontakt leverandøren, han bør kunne fortælle hvad der er gået galt...

Du vil sikkert kunne bore slibe gennem keramikken, men der vil være en risiko for at du laver revner og ridser... Og så er vasken jo ikke længere brugbar. ;-)

Måske kan der bores et hul med et diamant kopbor med den rigtige diameter. Det vil fx en stenhugger kunne klare, de borer jo tilsvarend ehuller i granitbordplader. Men opspændingen af vasken til bore operationen kan være svær. Og også her er der en risiko for revner og ridser....

MVH Njord
Med en W&B vask skal du banke forsigtigt med en hammer på en lille skruetrækker fra overfladen!!!!!!!! og midt i "hullet". Jeg er selv VVS´er, men hvis du er i tvivl kan du altid ringe til dem der har solgt dig vasken.... Men slå oppe fra forsigtigt så er der ingen problemerwink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis