Telwin Svejseværk fra Harald N - erfaringer?

Hejsa
Jeg går og overvejer køb at svejseværk. Behovet er lettere pladearbejde, hobbybetonet, mindre rep af jernredskaber osv. så hverken genopbygning af en gl bil eller andre voldsomme opgaver.

Er der nogle med erfaringer i Harald N's Telwin serie? f.eks
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1250&n=10100

Det ser jo ud til at være en fin svejser og med mit begrænsede behov kan jeg jo komme langt med "turbotråd"

mvh
Raun
Hejsa Jeg går og overvejer køb at svejseværk.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
sodavands svejsning. "kulsyregas"!

i stedet for co2 gas.

jeg mener at kulsyren bruges et rustfristål svejsning.!

fra de små "gasflasker" til "pruttemaskine" (sodavandsmaskine).

til almindelige svejsning er co2. gas er den mest andvendt.!
Kulsyre er blot et andet navn for Co2...

Til rustfast bruges en inaktiv gas, såsom Argon

Ja rørtråd bruges ofte i industrien, her vælger man dog ofte, samtidig brug af beskyttelsesgas.

Jeg har faktisk en rulle (15 kg) rørtråd til rustfast, den kan da svejse i rustfast, men jeg synes ikke det imponerende godt. (kunne jo også skyldes, mine manglende evner.)

Nu nok ikke noget jeg kommer til at bruge, så den burde vel egentlig blive solgt, men man er vel samler.

De er skam et udemærket svejseværk til lidt tykkere gods ! Jeg vil ikke begynde på pladearbejde med den. Jeg har selv svejst mange ting med min, feks en mc lift og den holder endnu
Den sprutter meget i forhold til en rigtig co2 svejser ! Men jeg er glad for den.

TIP: P-lindberg er meget billigere med tråden


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

den bedste telvin er den med 3-faser, lad være med at købe 1 og 2-fase modeler, min anbefaling er migatronic / esab / hansen / loke 180/200 (ikke 160) har selv rep. co 2 svejser

<p>&#160;mm</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis