Udskiftning af termoruder

Jeg har et lille projekt med udskiftning af nogle ældre punkterede termoruder, der er sat i termokit.
Er der nogen der har et godt forlag til hvordan de enklest tages ud, da de jo mildest talt ikke falder ud af sig selv, når man har fjernet listerne?

og det sædvanlige tillægsspørgsmål, når det har med vinduer at gøre: Er der nogen der har erfaringer med Interglas?
http://206632.buildyourownshop.com/product.asp?product=6&lang=dk
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en træls affære, når glasset sidder i kit, men det lader sig gøre. I kraft at jeg er tømrer har jeg efterhånden gjort det mange gang, men det tar lidt tid. Hvis det lader sig gøre kan du tage Vindues rammen ud og ligge den fladt på gulvet / jorden, af med glaslisterne, og frem med varmepistolen og så skal der ellers varmes, men pas på træværket da malingen hurtigt "koger" op hvis det får for meget varme, ta et lille stykke af gangen 20-30 cm af gangen, hvis man tar et langt stykke når kittet at størkne igen. sådan skal det gøres. Hvis man synes at det tar for lang tid er der også den lidt nemmere løsning vend vinduet om så at det kan "falde" ud af falsen, tag en træklods 4*4*40 cm (eller større) slå så med en hammer på træklodsen helt ude ved kanten og hele vejen rundt.
Hvis du bruger denne løsning kan du være sikker på at glasset går i stykker, så man kan med fordel tage sikkerhedsbriller på, og ligge vinduet ovenpå en pressing eller kraftigt plastik, dette gør oprydningen lettere............"god fornøjelse
Som Tømrer tar dette lille stykke arbejde imellem 15-30 minutter. :roll:

\"det er ikke alt man skal lave selv....:\"-man skal kende sine begrænsninger..!!
Så nåede vi endelig til at få gennemført projektet med udskiftning af vinduerne. Vi frygtede det værste og var klar til at slå dem ud som tømreren herover havde foreslået. Heldigvis var ruderne så gamle, at den zinkkant der lå rundt om ruderne var begyndt at tære. Det hvide zinkoxydpulver (går jeg ud fra det er) betød at ruderne ikke sad så fast i kitten som frygtet. Så med en stiv spartel på indersider lykkedes det at få ruderne så løs af kitten, at de kunne komme ud i overvejende hel stand, dog med nogen revner. Revnerne holdt vi styr på ved først at tape ruden med brunt pakketape rundt langs kanten og tværs over et par gange. Til gengæld tog det noget stemmejernsarbejde at få det røde termokit ud af falsen bagefter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også