Udskiftning af termoruder

Jeg har et lille projekt med udskiftning af nogle ældre punkterede termoruder, der er sat i termokit.
Er der nogen der har et godt forlag til hvordan de enklest tages ud, da de jo mildest talt ikke falder ud af sig selv, når man har fjernet listerne?

og det sædvanlige tillægsspørgsmål, når det har med vinduer at gøre: Er der nogen der har erfaringer med Interglas?
http://206632.buildyourownshop.com/product.asp?product=6&lang=dk
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en træls affære, når glasset sidder i kit, men det lader sig gøre. I kraft at jeg er tømrer har jeg efterhånden gjort det mange gang, men det tar lidt tid. Hvis det lader sig gøre kan du tage Vindues rammen ud og ligge den fladt på gulvet / jorden, af med glaslisterne, og frem med varmepistolen og så skal der ellers varmes, men pas på træværket da malingen hurtigt "koger" op hvis det får for meget varme, ta et lille stykke af gangen 20-30 cm af gangen, hvis man tar et langt stykke når kittet at størkne igen. sådan skal det gøres. Hvis man synes at det tar for lang tid er der også den lidt nemmere løsning vend vinduet om så at det kan "falde" ud af falsen, tag en træklods 4*4*40 cm (eller større) slå så med en hammer på træklodsen helt ude ved kanten og hele vejen rundt.
Hvis du bruger denne løsning kan du være sikker på at glasset går i stykker, så man kan med fordel tage sikkerhedsbriller på, og ligge vinduet ovenpå en pressing eller kraftigt plastik, dette gør oprydningen lettere............"god fornøjelse
Som Tømrer tar dette lille stykke arbejde imellem 15-30 minutter. :roll:

\"det er ikke alt man skal lave selv....:\"-man skal kende sine begrænsninger..!!