Fladt garagetag

Jeg har som så mange andre et fladt tag på carporten. Det er 20 år gammelt og utæt. Det er slidt og trænger til ny belægning. Jeg har ladet IcoPal foretage et syn af taget, og de foreslår en 2-lags løsning til ca. 10.000,- incl alt. Men taget er sunket i begge ender, dvs. vandet kan ikke løbe af. Det betyder nye dræn. Desuden har den forrige ejer forlænget carporten med gennemsigtige tagplader, noget misk-mask med en utæt samling tilfølge.
Istedet for at lave en lappeløsning overvejer jeg at rykke hele det eksisterende tag ned, give spærene et lille fald, og så lægge noget andet tag på. Spørgsmålet er hvilket med kun ca. 2 graders hældning. Eternitplader kræver mindst 14 graders hælding, har jeg læst. Skal man søge tilladelse til projektet ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Hvis du kun har 2 graders hældning kan du ikke bruge eternit. Hvad med IcoPal tagpap igen?

Hvorfor egentlig ikke bare købe en ny carport? Det bliver sikkert billigere i længden.

Hvis en bygning til opførelse er under 10 kvm, skal der ikke byggetilladelse til. (det er derfor at de fleste drivhuse fra f.eks. Silvan er på 9.9 kvm.)

Hvis bygningen er mellem 10 og 40 kvm, skal du udfylde en blanket, eller skrive et brev til kommunen. Hvis ikke du har fået svar fra kommunen inden 14 dage, må du gå igang med at bygge.
Hvis du bare skifter taget, skal du ikke have byggetilladelse eller skrive til kommunen.

Hvis du skifter carporten ud med en ny, skal du bare lade noget af den gamle carport sidde tilbage, så er det en ombygning, og den skal du ikke have byggetilladelse til.

Med venlig hilsen
ThomasB
Hvor mange M2 er det tag ????

------------------
Mvh. Lasse T. Jørgensen

Mvh. Lasse T. Jørgensen
Hvad med at pille taget ned. Hele tagfladen. Rette til med kileskåret opskalk af trykimprægnerede lægter, så faldet er der. Lægge vandfast krydsfiner på (16 mm) og derpå benytte den Icopal (såvidt jeg husker 612), der ikke skal brændes på, men blot trykkes ned, idet der er klæbeasfalt under i siden. Se Icopals hjemmeside for yderligere oplysninger. Ellers må du bruge en helt anden løsning, der kræver betydeligt større fald, men til gengæld kan være uden krydsfinerpladen.
Med venlig hilsen
Frej
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis