Brændeovne med blæsere

Hej ...
Jeg har set at man kan få brændeovne med 2 blæsere på 15 W der automatisk starter ved en udblæsningstemp. på 50 gr. !
Er der nogen der har erfaringer med disse ovne - virker det ???

Mvh
jko
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Ja det virker rigtig godt, så det ville jeg ikke betænke mig på.

------------------
Poul Erik

PE

Og så til en lidt primitiv men effektiv løsning.

Vores brændeovn står i den ene stue som er ud i et med den anden stue (vinkelret). Men der går en rem igennem i loftet fra den ene stue til den anden.

Ved at lade en blæser til varme/kulde stå i brændeovnsstuen og pege ind mod den anden stue fik vi jævn temperatur i begge stuer, mens der inden var for varmt i brændeovnsstuen og for koldt i den anden stue.

Blæseren stod selvfølgeligt på kulde, da den blot skulle skabe cirkulationen, og den koster jo kun et par hundrede.

Bare lige en ide der virker ganske effektivt.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Det er sikkert en Jimex c2000 der er tale om

Jeg har haft en med vi har ikke haft de gode erfaringer med den, den afgiver simpelhen for lidt varme den er ok til en lille stue på 25 m2. Samtidig bliver Jernpladen inde i ovnen ødelagt efter kun en sæson, den kan simpelhen ikke tåle af man fyrer med. Mit råd køb en ny kvalitiet brændeovn, det kan godt betale sig i længden . Held og lykke
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

En god konvektionsovn, er lige så god som en ovn med blæsere.

Grunden til at de har monteret blæsere er nok at de ikke har kunnet finde ud af at lave et konvektionssysten der er godt nok.
Eller også er det bare en gang salgsgas.

Mvh
ThomasB

Hej JørgenE

2 blæsere på 15 watt monteret på brændeovnen ville nok heller ikke hjælpe på problemet. Varmen skal flyttes mellem brændeovnen og det kolde rum, med en blæser mellem de to steder. Ellers kan det være ligemeget. Det andet svarer til at man skal kunne puste et stearinlys ud på 6 meters afstand...

Mvh
ThomasB
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis