Udendørsbelysning

Vi vil gerne have noget udendørsbelysning fx. i form af indbygningsspots.

Vi har et hus med valmede gavle og ca. 0,5 meter udhægn. Vi vil gerne have ca. 5 stk. op på den en side af huset.

Hvilke former for belysning egner sig ud over indbygningsspots sat op i udhænget som jeg synes ser fint ud, men som mange også efterhånden har.

Er der et fif til hvordan man får sat spotsene op. Jeg tænker på hvordan jeg kan trække ledninger fra hul til hul uden at skulle på loftet.

På forhånd tak!!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
:idea:
Jeg har flere gange boret hullerne til lamperne og derefter stukket et stykke rør op i hullet. Hvis man er heldig kan man på den måde fiske kablet ned i det næste hul. Hvis ikke det kan lade sig gøre, kan du bruge 2 rør, som du skubber op mod gangbroen og derefter skubber ledningen i. På den måde skal du ikke mase dig helt ud til kanten af loftet. Der har jeg tilbragt mange timer ude, og ved at det kan være noget bøvl både at komme frem og tilbage!! :wink:

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Udendørsbelysning er en besværlig ting. Der er mange regler at tage hensyn til. Hvis du køber noget til at bygge ind i udhænget, skal du sikre dig at det er beregnet til at sidde udendørs.

At bygge noget ind i udhænget, lyder bedre end det ser ud, du får nogle lyskegler ned langs hus væggen og det er efter min mening ikke særlig kønt. Derudover er der ikke mange der har brug for lys i 2,5 meters højde.
Overvej hellere om ikke du skulle sætte nogle lamper på væggen langs med huset (evt halvmåner) De lyser gangstien op og blænder ikke. Du kan evt. sætte dem med en bevægelses føler og lysdæmper, så de lyser svagt når der ingenting sker og blænder op ved bevægelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis