Maling af slidte udendørslamper

Jeg har købt et par hvide Louis Poulsen Albertslund lamper, som trænger til en ny gang maling/lakering. Malingen er afskallet flere steder, så jeg kan se at lamperne er lavet i galvaniseret stål og aluminium.

Når jeg nu gerne selv - i gør-det-selv ånd - vil give dem fornyet liv, er mit spørgsmål, om der findes spraymaling (+grunder) på dåse, der kan binde både på den gamle pulverlakering, på aluminium og på galvaniseret stål. Malingen skal samtidig kunne holde til et udendørsliv og skal helst minde om den matte pulverlakering, der er på lamperne nu.
Jeg har tidligere spraymalet et par radiatorer og døre med sprøjteanlæg, så det vil også være en mulighed, hvis der findes en særlig egnet maling, som ikke fås på dåse.

Alternativet kunne være at få dem pulverlakeret på ny - jeg er dog ikke klar over om det vil koste en bondegård. Er der nogen som har erfaringer med at få pulverlakeret lamper e.l.?

På forhånd tak for alle input.

sr
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er interesseret i alle jeres erfaringer eller blot interessante overvejelser.

Takker på forhånd,
Jeppe

sr
Hej Brink

Det bedste resultat fåes nu hvis du får lamperne sendt til afstripning hos en proffer,- her bliver de lagt i et varmt "kemi / sandbad" hvor alt maling afmonteres , for derefter at få dem pulverlakeret i en farve som ligger nær den orginale.
Selvfølgelig kan du slibe og male med en spraylak, men jeg tror ikke der går længe før afskalningen begynder forfra.

:roll:

Venlig hilsen
Julle
.............prøv med Capacryl fra Rockydan som grunder og en ren acryl til udendørs brug . Fås kun hos proff malere så spørg den lokale maler .

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Tak for svarene. Jeg er endnu uafklaret i forhold til om jeg prøver selv eller søger ekspertbistand.

Til Julle eller andre med erfaringer:
Har du nogen anelse om hvad det vil koste at få dem ordnet hos en fagmand efter alle kunstens regler? Kender I nogen steder i Københavnsområdet som tager så små opgaver (3 lamper) - så kunne jeg i det mindste skaffe et tilbud.

Til G. Lykke:
Hvad er en ren acryl til udendørs brug? Er der et bestemt produkt som vil være særligt holdbart?

sr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også