Hulmur isoleret med leca nødder !! virker det ??

ja emnet siger jo næsten sig selv - jeg har købt noget gammelt L... af et hus og det er hulmursisoleret for en del år siden (15+) - med noget så fedt som Leca nødder - er der nogen der har en ide om hvor ringe det isolere i forhold til det granulat man typisk ville bruge i dag.... det er jo heldigvis rimeligt nemt at få nødderne ud af væggen hvis jeg skulle lave det om smile
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pede for satan, man bliver jo helt forpustet af alt dit hushalløj.
Lecanødder har en dårligere isoleringsevne end eks. mineraluld.
Mineraluld isolere mere end dobbelt så godt som lecanødder.

Hvis du er ivrig skal du jo have lavet en varmetabsberegning for hele dit hus.
jaja jeg er også selv forpustet, meget endda smile men jeg bliver vel færdig om 3-10 år.... vi burde lave en tråd her på lav-det -selv om hvem der har købt det mest sindssyge håndværkertilbud - så ville jeg vinde tror jeg..... smile

varmetabsberegning ?? det gir vel ikke nogen mening - det taber vel lige omkring 100 % det kan jeg da nemt regne ud eller hvad ???

når men jeg regnede jo også med at leca nødder var vildt ringe - og det er de så også siger du - ½ isoleringsevne - ok så burde jeg vel faktisk lave nogle huller i væggen så alle nødderne triller ud og så putte noget der virker ind.... så får jeg også sådan en slags LECA terrasse hele vejen rundt om huset - det er sikkert flot !!!!
Ja eller også kan du jo bruge dem under dit terrændæk biggrin , hvis du altså skal støbe et nyt?
Nu har jeg ved selvsyn set Peter's håndværkertilbud.... og tro mig de fleste håndværkere ville løbe skrigende bort.... og jeg synes egentlig det var lidt svært at se hvordan man overhovedet kan benævne det et tilbud til den pris!

Peter, jeg synes måske det var mest rimelig om du oprettede din egen lav-det-selv side, ellers bliver det svært for os andre at få løst vores problemer...

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
jaja men et dissideret tilbud blev det vel heller ikke kaldt - håndværkertilbud bruger man jo ikke mere – i dag hedder det jo bare ”du har mulighed for at sætte dit eget præg på boligen”....

så jeg skal jo bare sætte lidt præg på det, hvor svært kan det være....
:shock: :shock:
hej der

er klar over at leca ikke isolerer ligeså godt som rockwool el. lignende men mit hus består af et hovedhus med tilbygning hovedhuset er isoleret med leca og tilbygningen med rockwoll murbatts !!! men men hovedhusets vægge med leca føles varmere når man rører ved dem ???? men der må da være nogle fordele ved leca nødder

hilsen kristian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis