Afkortning af yderdør.

Vi trænger til en ny kælderdør.
Jeg har set på en model i den billige ende. Den er lavet af krydsfiner med spor. Den forhandles bla. af Silvan.
Den heder Copenhagen fritidsdør.

Mit problem er at den er ca 15 cm for høj.
Kan man korte lidt af i bunden af dørkarmen og døren?. Måske nogle kender konstruktionen.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan man korte lidt af i bunden af dørkarmen og døren?.


Uden at kende den konkrete dørs konstruktion, vil jeg foreslå du korter døren af i begge ender, altså 7.5 cm foroven og 7.5 cm forneden.
Hvis du ikke gør det, får du en dør, som ikke er proportioneret rigtigt mht. dørgreb o.l.

Mvh.
bodker

Man kan ikke "bare" skære af døren ,da at der bliver problemer med tætnings lister falser, paskvil. mm.. Men det lader sig gøre. Jeg er selv tømrer og vi har sommetider skåret af døre men dette projekt kræver som minimum en stationær rundsav og en overfræser, så det er bestemt ikke noget man bør gå i gang med selv.......!!!
Spørg din lokale tømrer om det er noget han kan/vil lave, men forvent en regning på mellen 600-2500 +moms.
Hvorfor får du ikke et tilbud på en dør fra et vinduesfirma. det er ikke så dyrt som mange tror, og special mål er ikke dyrer man finder bare den størrelse der ligger tættest på det mål man skal bruge og tar den pris der ligger tættest på i størrer størrelse.

\"det er ikke alt man skal lave selv....:\"-man skal kende sine begrænsninger..!!
Hej der, det er en "sommerhus" eller "Fritidshus" dør, den åbner udaf. Det kan også blive FOR BILLIGT.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja, det bliver vist lidt for omstændigt. Jeg må vel dykke lidt dybere i pengepungen.. :?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis