Kontakt mellem små selvstændige

Hej med jer alle.
Jeg er i gang med at etablere en lille virksomhed,da det pludselig slog mig at det kunne være godt med en form for "kontakt"side mellem små erhvervsdrivende.Altså noget med: Jeg har et job på hånden som ikke hører under mit fagområde,hvem kan gøre det?.Eller:Jeg skal bruge en ekstra mand i 14 dage,hvor er han.Altså en slags arbejdsformidling for
små selvstændige.Der må da være nogle som af og til skal have lidt "død"
tid fyldt ud,hvor man kunne profitere af en sådan kontakt.Eller hur?
Bare en tanke.Måske et godt oplæg til en hjemmeside.

Med vinter hilsner Leo

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Leo.

Jeg brænder skam selv for det samme, og skal i morgen aften undervise potentielle iværksættere i Roskilde u/b - forstås.

Men LDS er jo ikke det rigtige forum, da vi ikke er geografisk målrettet, så hvorfor ikke starte en side selv, for ideen er ok.

Har i brug for nogle indlæg fra en revisor er det bare et par ord, og så skal jeg nok hjælpe med det på en hjemmeside.

Bare se at komme igang.

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen E
Jammen,det er da rart at høre at jeg ikke er alene med min ide. Problemet er jo netop at en sådan side ville kræve en masse tid,og for at være effektiv,næsten konstant overvågning.Du ved jo at nystartede ikke ligefrem vader i tid. Desuden kræver det en indsigt i edb-verdenen som jeg absolut ikke er i besiddelse af. smile Fogh sagde fornylig at Danmark er et af de bedste steder i Europa at starte en virksomhed,muligvis,men ikke det nemmeste land efter min mening.Så måske kunne det være en opgave for AF.
Mvh Leo

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Hej Leo

Prøv at kigge på Startguiden.dk . Der er masser af hjælp at hente og de har en "Startforum" for iværksættere. Der er en række kategorier/grupper, man kan tilmelde. Det er gratis og en del af virk.dk (=offentligt), så det passer ikke helt at de ikke hjælper :wink:

Jeg har selv haft stor glæde af Startforum og kan kun anbefale det.

Derudover er der Startfirma.dk, som også har et godt forum, som jeg kan anbefale.

Mvh. AllanE
Sådan en ide er det svært ikke at blande sig i. Jeg tænker som en gal, synes jeg kan mindes nogle initiativer omkring opbygning af netværk mellem småvirksomheder med samme udgangspunkt - men det er måske dødt. Der må sikker også være EU-midler til et sådan projekt. (det eneste selvstændige jeg er, er et husmandssted som er bortforpagtet) men når jeg blander mig er det fordi:
Min uddannelse som kommunal kontorassistent indbefattede Kancellistil - det jeg hyppigst har brugt siden er "Fremsendes uden særlig følgeskrivelse" - jeg har lært brevopstilling af forretningsbreve på flere sprog - og har hovedsageligt brugt "Post-IT" og har siden inden for IT og telekarieren set masser af projekter med WAP og konstateret, at i alle årene er SMS blevet fordoblet i antal - pointen er, at jo mere simpelt - bare det virker - jo bedre. Denne site har jo alle de forudsætninger der skal til efter min mening : Et brugerregister med både tlf og mail-oplysninger - notifikation via mail når der sker noget med en tråd - vis seneste indlæg enten 25 eller siden indlogning - det arbejder lynhurtigt - hjemmesidehenvisninger - smileyes - jamen hvorfor ikke bare lave nogle geografiske områder efter behov, og se om det hjælper nogle (eller se om de bliver brugt) Hvis det overvælder denne site, kan det tolkes som noget positivt, og så kan det vel kopieres over på "noget for sig selv" - eller dø
Hvis det kræver noget med arme eller ben stiller jeg gerne op.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg vil da lige anbefale Martin Thorbors forum for iværksættere:

www.amino.dk

Det har på ret kort tid opnået en rigtig god position på dette område.

Jeg ved godt Amino.dk ikke specifikt omhandler det du efterspørger, men som iværksætter kan der findes mange gode informationer derinde.

Med venlig hilsen

Claus Holm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis