Spartel eller multipuds på malet hessian

Er der nogen, som har erfaring med brug af spartelmasse på malet hessian?

Jeg ved godt at det helt rigtige ville være at fjerne hessianbeklædningen, men her i huset sidder det simpelthen så godt fast at den opgave vil være uoverkommelig. Det har formentlig siddet siden 66 og jeg har ikke kunnet finde et eneste sted, hvor det sidder løst.

Jeg har læst mig til at man nogle steder anbefaler almindelig sandspartel, mens andre hævder at flisemørtel - på grund af klæbeevnen - skulle være bedre.
Nu har jeg så i dag læst om et produkt fra Skalflex ved navn Multipuds.

Nogen der har erfaringer med en af de tre løsninger?

Venlig hilsen Rune

Rune Michaelsen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
..........jeg har flere gange med held brugt sandspartel oven på fastsiddende hessian , først en slibning for at fjerne de aller groveste fremspring/spidser og så 2 gange fuldspartling efterfulgt af en slibning , så skulle væggen være til at arbejde videre på med ny beklædning .

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Du har hørt rigtig. Fliseklæb hæfter væsentlig bedre en alm. sandspartel, og er ikke væsentlig svære at arbejde med. Husk at give den gamle hessian en grund slibning først.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej,

Ja- og så får du lige den sidste. Skalflex. biggrin biggrin
http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/multipuds.htm

-Den har jeg brugt med stor succes- Specielt murstensmønstring/skaltherm grundpuds. -De lover ikke for meget-
Det virker upåklageligt.............

V.h. retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også