Mini ferie i Berlin med Børn

Vi har fundet en ferielejlighed i det helt centrale Berlin.
Så nu er det Berlin der er målet.. Men nok med et besøg på en badestation undervejs, for at bryde køreturen lidt.

Så Berlin erfaringer og ikke mindst steder man bare ikke må glemme, eller bestemt skal undgå efterlyses.

Vi skal derned i den sidste del af Marts, søndag til Torsdag. Vi kører sikkert i bil derned, måske med en overnatning for at se lidt andet på ruren hjem også..

MVH Njord
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord m.fl.

Husk at tage op på øverste etage i Kadeve-varehuset. Det ligger skråt overfor den bombede kirke, der ligger ved starten af Kurfyrstendam.
På øverste etage er der et væld af lækkerier indenfor mad, konserves, oste osv. som vi sjældent ser lige herhjemme.

Det er godt nok en del år siden jeg var der, men håber det fortsat er der.

Et besøg til den ny parlamentsbygning er et must og skal ses fra toppen, hvor man kan se ned til den lovgivende forsamling. Formålet er at vise, at her sker der ikke noget hemmeligt (mere).

Med venlig hilsen

Jørgen
Berlin er jo en miskendt by med mange gode tilbud. Jeg har boet der
nogle måneder.
Hvis man er til havnerundfarter o.lign. er der en interessant tur via
Spree og Landswehrkanal, men der er jo en mia. spændende steder.
Bemærk at Berlin i praksis har 3 centre...det gamle vesttyske, det gamle østtyske og så det moderne.
Der er stadig rester af Muren - de bør ses, og selvfølgelig Brandenburger
Tor, Rigsdagsbygningen (og se som nævnt kuplen hvis ikke køen er
urimeligt lang) og Unter Den Linden.
I det gamle øst står stadig en kæmpe gylden glasbygning som nok snart rives ned til fordel for en genopbygning af en tidligere kirke....bygninger og gadenavne i Berlin skifter alt efter hvem der har magten.....

Kuriositet: I den gamle øst skulle fodgængerlysene stadig være de
såkaldte Ampel-mänchen og ikke vores kedelige stiliserede mænd.

God tur - jeg har også en plan om snart at skulle gense byen

/Jakob
Fint rejsemål.
Har arbejdet der sådan on/off i gennem 2½ år i midten af 90érne. 8)
Ud over de nævnte steder er der jo også Zoo....og er tiden til det så kør lidt rundt og I vil opleve at det faktisk er en meget flot og grøn by.
Næsten alle de gamle gader er lavet som Alleér altså med træer både i siderene og på midten af vejen.
Men pas på at ikke bakke ind i et træ for de er "hellige" og det koster hurtigt 5-10 K Euro for udbedering af skade på træet.
Taler af erfaring :oops: :oops:

God tur

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
Hej med jer.

Har rekvireret noget materiale fra den tyske turist ting...
Planerne er at vi kører til Alexanderplatz, tømmer bilen og parkerer den tæt på. Her bliver den stående til vi skal hjem igen.. Resten af tiden vil vi bruge busser, S bahn, Ubahn og sporvogne. En tur med båd bliver det givet vis også... Så sparer vi jo på benene på drengene imens...
Ungerne er vilde med at køre sporvog og Stog så det er jo helt fint at vi kommer til at bo i den gamle østmidtby.

Vi kommer givetvis til at besøge Zoo, og fjernsynstårnet ( det ligger jo lige i baghaven til "Alex" ).

Glæder mig til vi får brochurer..

MVH Njord
Annonce
Og glem ikke at besøge det lille museum med "minder" fra øst-tiden. Der er gode eksempler på kreativitet under pres, på samme tid skræmmende og facinerende.

Og kuplen i Rigsdagsbygningen kan også anbefales.
Hej Njord,

Jeg har godt læst, at I forventer at køre derned, men jeg vil da ikke undlade at gøre opmærksom på EasyJets tilbud lige nu. Det er sidste dag i dag.

http://www.easyjet.com/da/Bestil/forarsudsalg.html

Jeg har selv fløjet med dem fra Berlin til Mallorca, og det var uden problemer, selvom det er ret billigt.

Og nej - Jeg har ikke aktier i firmaet :lol:

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej Claus.

En OK pris på 1695,- for to voksne og to børn tur/retur incl skatter osv.
MEN desværre flyver de kun fra København.. Så vi skal lige huske to brobiletter og benzin til turen og ikke mindst parkering i København....

Det er trods alt kun en tur på ca 2x300 km mere for at vi kører selv til Berlin. Så det bliver fortsay valget... Men tak for tppet.. deres priser er helt rigtige.

PS ofte er biletter meget billige fra Hamborg, hvis man kan bestille i god tid....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis