Ram og grafikkort

Hej alle sammen..

Jeg har lige være ude og købe 1024 DDR (pc 400) RAM og jeg har set inde i min pc at der er plads til det og jeg ved at det er de rigtige ram...
Er det lige til at sætte i og så køre det eller bare?

Købte også et nyt grafikkort det hedder GeForce PX6600 TD med 128 mb
og jeg har GeForce FX 5600XT med 256 mb..
Jeg tror at det nye er bedst men, jeg bliv i tvivl der jeg så er der var flere mb i det gamle.....hvad er bedst? :?

Jeg har ik sat det nye i eller noget for jeg ved jo ik om det skal byttes i nu

MVH Martin Bjørnberg
:wink:
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kører du XP?
RAM sætter du bare i, computeren skal være slukket (hiv stikket ud)
Skærmkort sætter du også bare i.
Ved opstart finder XP'en ud af hvad for noget nyt der er kommet inden borde og finder i 99% af tilfældene ud af hvilke drivere der skal til, beder den om drivere fra CD-rommet, stikker du bare den i.

 

Det kommer helt an på hvad du skal bruge din pc til, bruger du den bare til at se film på og høre musik og surfe rundt er det gamle jo helt fint, men skal du derimod spille de nyeste spil, skal du helt klart gå efter og beholde det nye gfx kort, selv om det vil halte noget efter idag, med de krav der er til pc spil. jeg ved at billede redigering osse er krævende, men det er da osse så krævende at kan ikke kan lave sin pc stærk nok.
ja jeg køre windows xp og jeg skal bruge det til at spille smile

tak for hjælpen biggrin

MVH Martin Bjørnberg
Gå på biblioteket, ca. hvert 3 nummer af diverse datablade er fyldte med tests af grafikkort til spille folket. Og til os der har det med spil, som med sports tillægget i avisen, vi er bare kede af at det ikke et et tillæg man kan slippe for. Men det er vist noget for dig kan jeg se.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ang. drivere vil jeg anbefale dig at gå på leverandørens hjemmeside og downloade de nyeste drivere til grafikkortet. (Det samme gælder i øvrigt for alle andre dele i pc'en... altså chipset, lydkort, netkort etc.) - Det bør man gøre jævnligt. Især hvis du benytter pc'en til spil.

Mvh
Kim
Husk !

ved montage af ram at aflade dig selv dvs rør en radiator så du er afladet for statisk elektricitet og lav arbejdet på en overflade der ikke er statisk fx et træ bord .

og som tidligere sagt skal strømmen selvfølgelig være koblet af
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis