Gipsskruer til vådrum?

Ja hej davs!

Er det rigtigt at der skal bruges en speciel type gipsskruer i vådrum (badeværelse)? Hvis ja, hvilke? Der skal både skrues gips på stål og gips på træ.

Med venlig hilsen
FlemmingB

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du skal bruge vådrums gipsplader, vårdums skrier samt vådrums spartel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal bruge gipsskruer til "hårde plader", mener jeg, det hedder. Som Orla skriver forsænker de almindelige ikke (hvis de gør flækker pladen!).
Citat fra JDK

Ja du skal bruge vådrums gipsplader, vårdums skrier samt vådrums spartel.


Du har sikkert ret i den med vådrumsspartlen.
Men kan ikke lige så hvorfor det skal være noget specielt spartelmasse? Men producenterne tjener sikkert bonus på det. ALt hvad der hedder vådrum koster jo en bondegård.
:shock:

Jeg ville mene at alt hvad der ligger inde bagved vådrumsmembramen ikke behover hedde noget med vådrum?

(Kender godt lovgivnigen på området -Jeg tænker bare sådan lidt kritisk overfor alt dette)
Citat fra morten B M

Jeg ville mene at alt hvad der ligger inde bagved vådrumsmembramen ikke behover hedde noget med vådrum?


Jeg var også i tvivl, da jeg lavede badeværelse - men endte med at give lidt tilskud til vådrumshysteriet og bruge vådrums-det-hele smile

M.h.t. membran skal der jo ikke "fuld" membran på i fugtigzonen, hvis man bruger vådrumsplader, men jeg kunne forestille mig, at det også kræver vådrumsspartel for at være sikkert?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også