Hvordan finder jeg ud af om en håndværker er autoriseret?

Hej med jer!

Jeg skal have lavet noget VVS- samt elektrikerarbejde i forbindelse med nyt køkken og bad.

Jeg har derfor sendt tilbudforespørgsler ud på www.byggestart.dk og www.bello.dk.... Og jeg må da indrømme at jeg har undret mig over responsen....

Så sent som i dag havde jeg besøg af to fyre med anden etnisk baggrund (og ikke ÉT ondt ord om det!), i ulastelige jakkesæt og en hørm af deodorant hængende om sig....... De kom en halv time FOR TIDLIGT, og det alene fortæller mig at de ikke har helt nok at lave.
Den ene præsenterede sig som ingeniør (og jeg tænkte med det samme "hvad i alverden skal jeg med en ingeniør??". Jeg skal have installeret en vaskemaskine, ikke have den bygget!) Men der var ihvertfald ikke tvivl om at INGEN af de to nogensinde havde haft en skruetrækker eller en boremaskine til mure i hånden....

De spurgte om hvad jeg skulle have lavet, hvilket blandt andet involverer tilslutning af en brusekabine og en vaskemaskine.... Så begyndte han gud-hjælpe-mig at spørge MIG om hvor mange rør der gik til og fra hhv. brusekabine og vaskemaskine.... Jeg var LAMSLÅET, og det indgød mig ikke tillid til at de skulle komme og pille ved mine installationer, hvis noget så basalt ikke var en del af deres VVS-erfaring.....!

De skulle hverken se vandtilløbet i lejligheden eller faldstammen....!!

Da de var gået var jeg ganske forundret!

Og mit spørgsmål er nu.... Hvordan finder jeg overhovedet ud af om de, eller andre håndværkere som man finder via diverse hjemmesider er autoriserede??? Hvis lortet nu går i stykker og vandet fosser ud på mit gulv i en uge mens jeg er på ferie, dækker forsikringen så hvis de ikke har autorisation?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det kunne være sjovt at vide hvor de to kom fra, da jeg har været involveret i et projekt, hvor det var gået helt galt, efter at en ingeniør med anden etnisk baggrund, havde startet det op (det var i Midtjylland)

Forøvrigt har jeg nogle få gange prøvet at få kunder via lignende internetsider, men valgt det fra, da jeg uden at generalisere helt har fornemmelsen af, at der er her prisjægerne samles, og det er ikke mit forretningsprincip at være billigst men bedst, og man kan ikke være begge dele.
Hej

Hvis det drejer sig om kloakmestre, kan du tjekke www.dankloak.dk.
Alle medlemmer af Danske Kloakmester er autoriserede og medlem
af en kollektiv forsikring.

mvh

Kloakmesteren

Martin & Lena
Hej

Hvis det drejer sig om kloakmestre, kan du tjekke www.dankloak.dk.
Alle medlemmer af Danske Kloakmester er autoriserede og medlem
af en kollektiv forsikring.

mvh

Kloakmesteren

Martin & Lena
Hej

Såvidt jeg forstår drejer det sig ikke om kloakmestre, men linket ovenfor er forkert, da det kun drejer sim om kloakmestre, der er medlem af en bestemt forening (og jeg er ikke medlem) smile

Disse link skulle være fyldestgørende/opdaterede:

http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/Professionelle/Andre/Kloakmestre/Autorisationsregister.html

http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/Professionelle/Gas-_og_VVS-branchen/index.aspx?id=1c85eb19-7da4-4a3e-8aa4-82076b479a6b

http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/Professionelle/El-branchen/Autorisation/Autorisations_register.html
Annonce
Så er det man kan undre sig en smule over at en tømrer er kloakmester også.. biggrin Troede det normalt var murer og entrepenører, der var det?

/ Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis