Tagsten i Tyskland

Hej

Jeg står for at skulle skifte tag på mit hus - et murermesterhus fra 1922. Det skal selvfølgeligt være røde teglsten igen. Jeg har kunnet regne mig frem til at stenene her i Danmark vil koste 40-45.000 kr. + moms.

Jeg har så hørt at man kan spare en del penge ved at købe stenene i tyskland. Er det rigtigt - er der nogen der har erfaringer med dette, her tænker jeg pris, levering, kvalitet mv. Er der hoget at hente eller kan det ikke svare sig?

Alternativt - hvad er så bedst her hjemme - er der nogen man skal holde sig fra?

MVH Herold
Hej Jeg står for at skulle skifte tag på mit... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja den der sten kan man få meget billigt mange steder - personligt synes jeg nu ikke den er særligt pæn - men det er måske bare mig... smile
Nej, det er ikke bare dig. En tur i landskabet, og man kan se at mange gamle huse enten er eftermonteret med et decra tag, eller et tag der er alt for maskinstrøget i forhold til alderen på huset. Og som jeg skrev tidligere, kunne de dog bare fjerne den grimme grat der opstår når de former stenene. Men jeg tror ikke folk bliver presenteret for så mange forskellige typer når tømmermændene er på besøg og foreslå nyt tag.

Jeg var ude og kikke, fandt et tag jeg kunne lide, bankede på og spurgte om producenten. Der har følgende været et par her og spørge om typen, efter jeg er færdig.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR på 20 feb 2006 16:46
Nej, det er ikke bare dig. En tur i landskabet, og man kan se at mange gamle huse enten er eftermonteret med et decra tag, eller et tag der er alt for maskinstrøget i forhold til alderen på huset. Og som jeg skrev tidligere, kunne de dog bare fjerne den grimme grat der opstår når de former stenene. Men jeg tror ikke folk bliver presenteret for så mange forskellige typer når tømmermændene er på besøg og foreslå nyt tag.

Jeg var ude og kikke, fandt et tag jeg kunne lide, bankede på og spurgte om producenten. Der har følgende været et par her og spørge om typen, efter jeg er færdig.

MVH

Hej Peter R.....

Hvilke tagsten endte du med at vælge?

Vh

Marquis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis