Gulv er sunket

Har netop pillet de tidligere ejeres gulvtæppe af i stuen. Vi har opdaget at trægulvet er sunket en del (ca 2 cm ved panelet) i den ene side af endevæggen. Det er et område på ca. 1 meter ud fra væggen og 2 meter bredt hvor der er en hældning hen mod endevæggen. Gulvet hverken knirker eller gynger når man træder på det.

Huset er fra 1970, så gulvet må påregnes at synke lidt, jeg synes dog 2cm er lige lovlig meget

Mine spørgsmål er:
Skyldes dette "almindeligt" slid, eller stikker der noget værre under?
Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Mvh.
Christian
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja 2 cm er rigtig meget...

Er det et hus du netop har overtaget eller har du bare ikke opdaget det før nu ?

Hvis det er ny overtaget vil jeg kontakte sælger og høre nærmere. Det er jo nok noget med at der skal en ejerskifteforsikring ind over. Om de dækker eller mener det er noget du burde have set ( står det beskrevet i tilstandsraporten ? ) eller ej er svært at sige.

Det ser ud som om gulvet er et parket gulv ? Men hvad ligger der under dette ? er det et støbt betongulv ? Formodentligt, men kan også være opbygget anderledes.

Er der nogen revner at spore i murene ? Det ser ud som om dit sunkne gulv er inde i rummet ( væggen er vist i spånplade, ser sådan ud på billedet ) Er sænkningen kun inde midt i huset ?
Hvis der er spor efter nogen form fr revne i ydermur eller sokkel så må du have gang i ejerskifteforsikrngen. Er det kun inde i huset kan det være en vandledning der er utæt og har skyllet sandet væk under gulvet og det dermed er sunket.. Og så er det nok noget med at gulet skal brækkes op og gulvet samt rør skal udbedres. Men her vil en forsikring for skjulterørskader sikkert komme til hjælp...

Men det skal jo udbedres på en eler anden måde. Dog skal du have forsikringen koblet på allerede nu.. Ellers vil de nok ikke dække..

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis