Udskiftning af RUKO låse

Jeg skal skifte RUKO låsene i vores hoveddøre.
Det er dobbelcylindre.
Mit problem er at når jeg har afmonteret håndtag og slutblik kan jeg ikke få selve cylindrene af låsekassen. Der er ingen synlige skruer mm.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Martin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der en ekstra skrue i låsekassen ud for cylinderen? Hvis, så er det nok den, det forekommer i hvert fald for nogen cylindre.

Carsten
Min søgefunktion virker lejlighedsvis ikke her på siden ??? - derfor mit indlæg.

Men jeg har nu fundet den tråd du nævner Hans og det hjalp mig.
Hej.
Jeg har netop købt en 6 stav cylinder fra Ruko og gik glad hjem for at skifte den. Havde fortalt ekspedienten at jeg bruger nøgle til at låse med både udenfor og indenfor. Da jeg havde fået de yderste låseplader af mine låse og vrikket cylinderen ud (først skrue ud og så banke en dims ind) så jeg at jeg kun stod med cylinder og jeg kunne vrikke to ud.
Selvfølgelig er det vigtigst at have den nye sikre cylinder udenfor, men jeg går ud fra at jeg skal tilbage og bestille en til indenfor (og vente 2-3 uger) også. Jeg kunne i alletilfælde ikke få de to (den nye og den gamle) i samspil.
Nu hvor alt det gamle er sat på plads igen, må jeg tilstå at det hele virker lidt "løst" efter den der dims er banket ind....
Jeg håber ikke det også vil gøre det når jeg får de to nye sat i igen.
Gør jeg noget galt ??????????????rolleyes confused
hvad er for en dims du snakker om

en stor skruetrækker.! med forhammer.!

eller to nedstygerklinge der er slebbet trekandt på den ene

og firekandtet på den anden.! med tynd lang hals.

eller bankenøgle.?

eller låspistol. klik klik klik så er døren open.!?

(eller er det mellem stykket i mellem to låse.)
Annonce
Det kan godt være jeg spørger dumt, men har du strammet skruen bagefter?

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis