nattogs ferie !!

Hej med jer

Jeg faldt over denne tyske side..
http://www.nachtzugreise.de/site/nachtzugreise/de/angebote/aktionspreise/7tagenacht/7__tagenacht.html
Er der nogen af jer der har prøvet ?
For mig lyder det som en spændende mulighed..
Rejse fra sted til sted om natten og en hel dag klar når man kommer frem.
Det lidt mere "tricky" er så om det også er noget for ungerne 5 og 10 år...
Er det for mange skift på en uge. Har du erfaringer hører jeg gerne om det.

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Vi har for år tilbage taget biltoget Hamborg-Munchen og retur 14 dage efter. Man kører bilen op på en togvogn, får en kupe og sover der. Om morgenen får man serveret fin morgenmad. Det var rigtig fedt, men jeg er da glad for det kun var en nat, for vi fik da ikke sovet meget. Jeg tror det bliver for stressende med alle de byer, for man skulle/burde jo lige se....... for man bør jo ikke ligge og "flomme" når Paris er lige udenfor. Jeg synes også det virker dyrt. Du er nødt til at have sovevogn, dvs. at det koster kr. 4117,- pr. stk. (hvis jeg læser tabellen korrekt)

Jeg søgte for sjov på autozug.de for at se hvad den tur vi lavede kostede idag. 4 mand + bil Hamburg-Munchen og retur i sovevogn d. 21/6-7/7 2006 med morgenmad kr. 8.925,-. Vi gav ca. det halve for 8 år siden.

De byer der er nævnt kunne man jo strengt taget køre til på en dags tid. Berlin er meget spændende også for børn, hvis man kombinerer børne og vokseninteresser. Selvfølgelig hvis ungerne kun synes det er ferie, når de ligger i svømmepølen er Berlin ikke god. Men har børnene lært at kunne lide museer, er det spændende. Vi er zappere når vi går på museum, ikke noget med at stå i timevis ved en montre, men vi får et overblik. Vi havde ungerne med til Rom, der var de 8 og 11, og f.eks. Colosseum var de langt mere fascineret af end jeg troede, de ville være.

Jo, at rejse er at leve, men 7 dages "togcirkus" tror jeg er for hårdt. (Hvis I tager toget, så skriv hvordan det er gået)

Hilsen Gokke
Vi har prøvet lidt i samme stil blot med skib fremfor tog. Krydstogt i middelhavet - ideen er den samme. Man sejler om natten og har så hele dagen i de forskellige byer man besøger.

Problemet er lidt, at det er meget intensivt - man har kun et begrænset antal timer hvert sted, så hvis man virkelig skal opleve noget hvert sted er det nødvendigt at tage en guidet/planlagt tur (med mindre man selvfølgelig kender byen i forvejen eller virkelig har lavet en grundig research inden).

Vi var meget glade for turen, men det var også før vi fik børn. Jeg ved ikke helt hvor meget der er at lave i et tog mens det kører, men på skibet var der et væld af aktiviteter - også for børn.
Vi har venner som har prøvet biltoget, de skulle til sydeuropa og de var kun een som havde kørekort (mand,kone og 2 børn hhv. 7 og 5 år)
De var meget glade for biltoget.

 

Hej igen

Togturen rund i europa er droppet..

Vi har fundet en ferielejlighed i det helt centrale Berlin.
Så nu er det Berlin der er målet.. Men nok med et besøg på en badestation undervejs, for at bryde køreturen lidt.

Så Berlin erfaringer og ikke mindst steder man bare ikke må glemme, eller bestemt skal undgå efterlyses.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis