PC'en vil ikke på nettet, efter 30min

Hej Alle

Kan I hjælpe mig en et dumt problem..

Hvis jeg forlader pc'en et stykke tid, så vil den ikke gå på nette. Både skype og msn virker stadig.

Jeg skal ind i internetindstillinger og reparere internenforbindelsen. Så virker det hele igen.

Jeg ved godt at jeg formatere min HDD og droppe MS. Men ak, gider ikke sætte mig ind i linux.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
MS - hvad - 98? I så fald er det et kendt problem - så vidt jeg husker

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Du har ikke en eller anden firewall installeret, vel? F.eks. Norton Internet Security eller lignende, som af en eller anden årsag blokerer forbindelsen efter XX minutter?

Har haft MANGE problemer gennem tiden der viste sig at skyldes en firewall/anti-virus.

Mvh. AllanE
Ja det har jeg, men jeg kan ikke se hvordan den skulle være problemet...

Lige nu virker det jo... Andre gange skal jeg reparere internenforbindelsen
hele tiden....

Det virker som et windows problem..
Bruger du trådløs opkobling?
Jeg har samme problem som dig, men kun når jeg bruger den trådløse opkobling. Messenger virker, men når der virkelig skal rykkes igennem står forbindelsen af, og jeg skal ind i Netværksforbindelser for at få forbindelse igen. Spøjst :? ikk?

Mvh.
bodker

Annonce
Nej jeg bruger kabel...

Jeg har også problemet med det trådløse, men der skal jeg genstarte min router.... Min bærbar er så gammel at jeg aldrig bruger den... Så det kan jeg leve med...
I dag var msn ikke logget på, da jeg ikke kunne komme på nettet.

I msn er der en fejlfinding...

Den siger:

DNS kan tilsyneladende ikke fortolke IP-adresser...

Hvad betyder det?
En DNS-server er den der fortolker en internetadresse, som f.eks. www.lav-det-selv.dk og omdanner den til webserverens IP-adresse. Man bruger typisk to DNS-serveren, en primær og en sekundær. Normalt angives DNS-servere automatisk af udbyderen, så det plejer ikke at være den reelle årsag. Men hvis du i tidernes morgen selv har tastet DNS-serveradresserne ind, kan det give problemer, hvis udbyderen har skiftet i mellemtiden. Tvivler dog lidt på det....

Hvilken internetudbyder bruger du? Er det ADSL eller via kabel-tv?

Mvh. AllanE
Jeg har ADSL hos TDC.

Hvis pcen ikke vil på nettet, så kan jeg godt se min router.

Jeg har ikke sat noget op selv. Det hele er standart.
Hmm, mon ikke du skulle prøve at ringe til TDC's support. Nogle gange kan de nogle tricks og kan "fjernmåle" på dit udstyr. Så kan du da se om det er et hardware-problem.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis