kan bærende væg bære

hej.jeg har fået lavet hul i en bærende væg og der er lagt en tegloverlægger i.Jeg skal nu til at renovere badeværelse på 1 salen,og er blevet i tvivl om en tegloverlægger er nok til at bære.badeværelset befinder sig over hullet i stueetagen,gulvet laver jeg som en let konstruktion med krydsfiner i bund litexplader elvarme og klinker ovenpå.på bærende væg kommer vask og skabsarrengement.spændviddenpå hullet er 2.15 m.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den konstruktion du laver er jo en letkonstruktion, så det vil der umiddelbart ikke være noget problemmer i.

Bor du i etageejendom?
Det undrer mig måske noget at hvis det er en bærende væg, og med den bredde dørhul at man ikke har fået lagt noget stål op. Normalt duer en tegloverligger ikke.
Nej, en alm. tegloverligger duer sikkert ikke, men det er en udbredt misforståelse, at man ikke kan få tegloverliggere, der kan klare store spænd. Se selv på www.randerstegl.dk under produkter og taglbjælker.
Der kan leveres tegloverliggere, som kan klare et spænd på op til 5,29 m, under visse forudsætninger naturligvis.

Mvh. Carsten.
det er et murerfirma der har lavet hullet og lagt overlæggeren ind,så jeg regnede selvfølgelig med at de vidste hvad de lavede,men nu er det jo som det er.hvad med at lægge en ny tegloverlægger ind under den anden vil det mon være nok.ps tak for svarene indtil nu
og lige til morten.overlæggerens kerne er jo armeret med jern.
Ja jeg ved godt den er armeret.
Det er bare ikke normalt at lave det på den måde hvis det er en bærende væg i en etage-ejendom.
Så skal der som regel et rigtigt stålprofil op.
Citat fra morten B M

Ja jeg ved godt den er armeret.
Det er bare ikke normalt at lave det på den måde hvis det er en bærende væg i en etage-ejendom.
Så skal der som regel et rigtigt stålprofil op.


Eller en limtræsdrager :wink:

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis