Tagsten til modelhus...

Hejsa.

Går og pusler med at lave et fuglehus som en model af vores hus i 1:20, men mangler nogle små tagsten til det. Nogen der ved, hvor den slags kan skaffes? Dem, der bygger modelbyer som f.eks. Kjøge Miniby, laver dem selv, men det er lige ambitiøst nok at sætte sådan noget i gang for de ca. 200 sten, jeg skal bruge. Bygningsingeniører og arkitekter laver jo nogle gange modeller, men jeg aner ikke, hvor de får deres materialer fra.

Håber, nogen kan hjælpe :roll:

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Har du spurgt om du kan købe nogle fra fx Kjøge miniby, eller Fredericia miniby, eller Varde miniby, eller Daubjerg miniby....

Der er jo efterhånden så mange minibyer... så måske er der nogen der vil sælge et mindre parti tagsten, eller måske kan de oplyse om et sted du vil kunne købe tagsten til modelbyggeri.

Arkitekternes modeller er vist meget sjældent så detaljerede at der er rigtigt tegl på taget !

Held med projektet.

MVH Njord
Jeg har kun talt med dem fra Kjøge, en i øvrigt utrolig engageret gruppe mennesker, og de laver kun til eget forbrug og så til nogle souvenirposer med to tagsten og lidt andet - og det er en lidt dyr måde at samle sig 200 stk. :shock:

Men jeg kunne jo forsøge en af de andre minibyer.

Ellers er der nok kun selvgjort tilbage, jeg har faktisk overvejet at bruge noget af det 'Hobby-ler', man kan købe hos Panduro - det skal ikke brændes, og hvis man imprægnerer det med vandglas, burde det vel også kunne holde til livet udendørs uden at sprænges i frost. Problemet er så bare at få lavet det nødvendige antal i nogenlunde ensartet kvalitet.

Gode råd modtages med kyshånd...

Torben:

Kanon, det var lige det, jeg skulle bruge biggrin

Jeg synes ellers, jeg søgte hele nettet forgæves igennem i efteråret for at finde noget lignende.

Så er der lidt at gå i gang med i vinterferien - nu mangler jeg bare at finde tagrenderne og nedløbsrør :shock:

Go' weekend.

Hej Lars.

Og dejligt du melder tilbage, det giver alle energi til at hjælpe hinanden!

Mvh. JørgenE

Vær realist - gør det umulige

Mvh. JørgenE
Annonce
Jørgen:

Jamen er det ikke bare almindelig pli?

Skal nok også belemre jer med fotos når projektet begynder at tage form her om en uges tid 8)

Hej Lars.

Jo, og det sker også ofte på siden, og jeg glæder mig til at se billeder af teglene.

Når man har været i Legoland elsker kan jo miniaturer.

Mvh. JørgenE
Første forsøg... vindue til første sal...

Så er det snart tid til rejsegilde...

Det skrider fremad...

Kommentarer er velkomne :roll:

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også