Citat fra Chol
Den starter fint om morgenen og går også ok i tomgang, men viskerne kører langsomt (første faresignal). Efter nogle kilometer kører viskerne langsommere og langsommere. Radioen dør som det sidste (andet faresignal) og derefter går bilen helt ud. (Sker også selvom om hverken varme, viskere eller radio bruges). Nogle gange kan bilen startes igen efter 5 min. andre gange først efter starthjælp. Efter genstart kører bilen fint! Bilen klarer dog mindre ture (8km) nogenlunde fint.(Specielt når min hustru kører !!)
Det andet problem er at ladelampe og blinklys i instrumentbrædt ikke virker. Jeg kan derfor ikke visuelt se om batteriet aflader.
Er det to forskellige fejl (1. lade-problem og 2.lys i instrumentbrædt)? Eller hænger de sammen? Jeg hælder umiddelbart til at skifte batteri og generator (eller blot kullene i generatoren)
Hvad siger I?
Mvh
Christian
det lyder for som om den ikke lader,
da den jo starter og kører fint. det tyder på et godt batteri og en skidt lader.
den letteste måde du kan kontrolere om den lader er ved at sætte et voltmeter på batteripolerne før du starter bilen, der skulle den gerne vise omkring 12 Vdc, når du så har startet bilen, skulle den hvis din lader er i orden vise omkring 14,4 Vdc.
kommer der nogen mislyde fra generator ?
jeg gætter på det er dine kul der er slidt ned, da bilen jo er fra 89 og har en del år på bagen :wink:
http://www.krogslund.dk/
har både kul og generator, (Thansen fører ikke kul mere)
mht. ladelampe og blinklys, så tror jeg du skal ind og se til stik bag på instrument bord. det kunne tænkes at et af dem er gået løs, hvis det er samme type som på Golf sidder der 2 store stik i bag. hvis det ikke er stikkene, skal du nok have instrumenterne ud og se om der skulle være brændt en printbane eller lign.